Archief - Hoe vista partitie verwijderen? :o

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

thomasbmwpower

Legacy Member
Hallo, tot enkele maanden draaide ik enkel vista en sinds vorige week heb ik besloten om windows 7 in dualboot te draaien. Ik heb dus een nieuwe partitie gemaakt en windows 7 daarop geinstalleerd.

Nu ik volledig tevreden ben over win7 wil ik mijn vista partitie verwijderen. Daarvoor ga ik naar schijfbeheer, maar ik kan onmogelijk mijn D- schijf verwijderen/ formateren/ verkleinen. Ook heb ik al eens de windows7 partitie op actief gezet maar dan lukt het nog steeds niet. Ik heb wel nog niet herstart omdat ik vrees dat, als ik dan wil herstarten een error zal krijgen en ik heb mijn win7 cd voorlopig niet bij.

Wat moet ik nu juist doen zodat mijn systeem alleen windows 7 bevat zonder een windows vista partitie?


Bedankt voor de hulp, ik ben al een hele tijd aan het zoeken naar een oplossing

mvg Thomas
Welke stappen moet ik j

Exit

Legacy Member
zie search mss eens ....

vista was/is bootpartitie dus onmmogelijk ze te formateren omdat pc niet meer gaat booten, de bootfiles staan daarop ....
wis de windows map, program files enzo ...
en zet die active partitie maar terug zodat bios de juiste partitie neemt (met de bootfiles) om te kunnen booten of ge gaat problemen kunnen hebben bij reboot ja

thomasbmwpower

Legacy Member
dus gewoon windows en programfiles folder deleten
actieve partitie op windows 7 zetten
rebooten

en dit zou moeten lukken om de vista partitie te verwijderen?
Ik wil namelijk mijn systeem niet verkloten nudat ik de win7 cd niet bijheb
thnx

Exit

Legacy Member
vista partitie kunt ge NIET wissen, de bootfiles staan daarop (ntloader enzo)
active partitie laten waar die stond (dus op de vista)

active partitie is die waar de bootfiles opstaan
(waar in schijfbeheer ook boot/systeem bij staat)

thomasbmwpower

Legacy Member
hoe verwijder ik dan vista? er moet toch een manier zijn?

Exit

Legacy Member
de mappen zelf wissen van vista
windows 7 installeren over vista (op de boot partitie)


de optie in bootmenu is gewoon aan te passen/wissen via msconfig ...

thomasbmwpower

Legacy Member
dus ik moet zoieso mijn windows 7 opnieuw installeren?
Echt lastig er staan verschillende programmas op die een tijdje moesten gegevens downloaden (1,8tb) enz

Is er dan echt geen andere manier :o

Exit

Legacy Member
wis vista optie in bootmenu dan start hij direct 7 op

wis de windows map van die vista partitie en wis alle overbodige mappen op die partitie

=> vista is dan weg maar die partitie blijft bootpartitie.
of proberen de bootfiles te verzetten en dan via 7cd de bootherstellen naar de partitie van de 7 ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan