Archief - Het afsluitscherm blijft heel laang

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sneax

Legacy Member
HSBurnn zei:
hoi

Mijn computer is oud en geformatteerd.

Hij is ondertussen al wat ingewerkt maar er zijn 2 problemen, de verbinding verbreekt voortdurend en het afsluitscherm duurt extreem lang.
Na wat gegoogled te hebben kwam ik hier op uit:
Your Computer May Stop Responding When You Shut Down and Use Only the 802.1x Protocol for User Authentication
maar mijn gebrekkig Engels vond de oplossing niet...
Kan iemand mij helpen


Benjamin

Das enkel voor speciale netwerk logins ofzoiets, kdenk ni da gij da gebruikt.

Anyway, als nen XP computer lang blijft hangen bij het afsluiten is dat redelijk moeilijk om te vinden wat het probleem is.

Start eens op in veilige modus en zie of ge het probleem dan nog hebt. Indien niet dan kan het idd aan drivers of programma's liggen die moeilijk doen bij het afsluiten. Welk dat dan is kunde enkel vinden door trial en error.

HSBurnn

Legacy Member
tuurlijk heb ik net drivers geinstalleerd. een driver voormijn geluidskaart en voor mijn videokaart.

HSBurnn

Legacy Member
ik heb al wat meer info. Als ik mijn verbinding wil herstellen dan blijft het venstertje staan op "verbinding uitschakelen". Ik krijg dit niet afgesloten. Wanneer ik hem dan opnieuw wil opstarten blijft hij dus ook in afsluitscherm vasthangen.




extra info: ik denk ook al lang dat er ook iets mis is met mijn harde schijf

Exit

Legacy Member
check logboek op errors (hd errors)
check hd met hdtune
drivers voor netwerk eens updaten

HSBurnn

Legacy Member
Ik heb deze fout gevonden onder de naam ftdsk:
Het legen van gegevens naar het transactielogboek is mislukt. De gegevens kunnen beschadigd raken.


Hdtune blijkt ook geen fout te geven.






bijkomende mss onbelangrijke errors:
De server kan geen verbinding maken met transport \Device\NetBT_Tcpip_{7E254169-04B4-41E2-94D0-6650BA1FF7B9}. (server)

TCP/IP heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP. (tc/ip)

HS-kevin

Legacy Member
Beste,

Met welk Operating System werk je?
Ik heb hetzelfe probleem gehad en kan je wel helpen.

Met vriendelijke groet,
Kevin

Excusus voor de bump

HSBurnn

Legacy Member
HS-kevin zei:
Beste,

Met welk Operating System werk je?
Ik heb hetzelfe probleem gehad en kan je wel helpen.

Met vriendelijke groet,
Kevin

Excusus voor de bump

Ik werk met XP home (service pack 3)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan