Archief - Help, drivers!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DFI

Legacy Member
Beste 9-Livers ,

Ik heb mijn pc juist in elkaar gestoken en hij werkt , dees is mijn eerste zelf gemaakte pc.

Ik heb ook juist windows 7 geinstalleerd en blijkt ook te werken heb alle updates gedaan.
Ik heb daarna mijn Mobo-( Asus Crosshair III Formula), Graka- (Sapphire HD 5770 Vapor X) en netwerk (Conceptronic 300Mbps wireless PCI card) CD ingestoken en geinstalleerd alleen nu bij mijn mobo als ik die erin stak kwam er niks om te installeren, is dat al geinstalleerd door Win7 of?

Ik heb ook adobe reader 9.3 geinstalleerd. Maar nu is de vraag moet ik drivers installeren voor één van de onderdelen zoja, kunnen jullie mij vertellen welke? En moet ik nog iets installeren bv: java, adobe,... ??

Hartelijk Bedankt, DFI

Mr. Humphries

Legacy Member
En dit is aankoopadvies? Windows 7 zal alles wel installeren als hij iets nodig heeft. Java zal hij zelf zeggen, adobe (mag, maar moet niet ...), maar aangezien je de reader al hebt, wat ga jij nog installeren?
Zie je alle apparaten staan in je hardware? Zoniet, dan heb je voor dat apparaat drivers nodig, anders niet echt.

DFI

Legacy Member
Ook niet voor mijn graka of mobo? Of doet win7 dat vanzelf ?

Bedankt,alvast

SXe

Legacy Member
Je moet drivers installeren voor uw graka. Die zijn te vinden op de site van ATI bijvoorbeeld of op de CD. Normaal gezien zit er een CD bij uw moederbord met de drivers op. (van uw mobo dan hé)

DFI

Legacy Member
Oké dus als ik naar de sapphire website ga dan download --> graphic card --> PCIe --> Sapphire HD 5700 series --> HD 5770 Vapor X --> Win7 64Bit. Dan komt daar Driver en Bios 2 bij elk dus welke van deze 2 drivers moet ik downloaden?
En voor mobo daar staat nog alleen op om asus tweaker programma te installeren maar heb dat nog niet gedaan..

Iemand HELP?
Ik heb geen enkel ding van mobo in programma lijst staan ...
Hoe kan ik dat allemaal installeren als dat niet op CD staat?

Oké dus welke van de 2 drivers voor mijn Graka moet ik installeren?
En voor Mobo gwn alles installeren wat hier staat of alleen de meest recentste?

Bedankt

fty

Legacy Member
Installeer de driver van de kaart. Dat andere is een bios fix van die kaart, dit moet u niet installeren.

Voor u mobo installeer daar maar alles wat dat program geeft.

Axm

Legacy Member
ASUSTeK Computer Inc.-Support-

fftjes naar de asus website gaan was dus moeilijk :P?

naja zoek daar u moederbord en download de W7 drivers.. Normaal zou het geen probleem moete zijn omdat ik het zelfde moederbord heb als jouw

Het is altijd aangeraden om de meeste up to date drivers van asus te dlen
En zeker van je geluids kaart die er bij zit

DFI

Legacy Member
Oké, moet ik alle 2 de drivers voor de Graka en allemaal voor Mobo?
Als ik één van deze drivers wil downloaden staat daar openen (werkt niet) of opslaan en de mappen zijn zipped , wat moet ik doen?

SXe

Legacy Member
Geduld is een schone zaak...


"moet ik alle 2 de drivers voor de Graka " Hoe moeten wij nu weten wat jij download?

Axm

Legacy Member
DFI zei:
Oké, moet ik alle 2 de drivers voor de Graka en allemaal voor Mobo?
Als ik één van deze drivers wil downloaden staat daar openen (werkt niet) of opslaan en de mappen zijn zipped , wat moet ik doen?

Download de Audio drivers , en lan driver zijn de enigste 2 die je echt nodigt hebt en je video kaart

Graphics Drivers & Software

Hier moet je video kaart in zoeken en dlen

ja de mappen zijn zipped je kan ze unzippen .. ?

EDIT : zie dat je een andere lan kaart hebt dus laat die lan driver maar.

DFI

Legacy Member
Oké dus gewoon de Audio downloaden en utility en BIOS en Chipset niet dan?
Alvast bedankt

Mr. Humphries

Legacy Member
Maar je zegt dat je dit al gedaan hebt in je beginpost, dus moet je toch niets meer doen?
Die dingen die er bij staan, zijn soms gewoon programma's en die moet je niet installeren.

Axm

Legacy Member
DFI zei:
Oké dus gewoon de Audio downloaden en utility en BIOS en Chipset niet dan?
Alvast bedankt

Nop alleen audio Die utility's kun je nu wel downloaden maar das echter wel voor extra's die niet zo veel nut zijn vind it

alleen deze dan Sound Blaster X-Fi Utility echter nuttig gebruik hem ook zelf

DFI

Legacy Member
Ik heb dus zonet de eerste driver voor mijn graka geinstalleerd dus deze zou te goei moeten werken. (Drivers & Support | GAME.AMD.COM)
Ik heb ook mijn mobo de sound driver geinstalleerd samen met de utility.

Nu zou ik toch niets meer moeten doen of wel soms?

Groeten DFI
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan