Archief - Harde schijf verdwenen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kay-gell

Legacy Member
Hey,

Ik had een probleem met windows xp op een oude pc van me.
Geen probleem, dacht ik. Ik zet er Ubuntu en problem solved.

Nu moest ik omwille van een aantal redenen terugschakelen naar XP.
Maar na installatie merk ik dat er een harde schijf verdwenen is en dat ik op de andere maar 1,23 GB total space heb.

Terwijl ervoor ik iets van een 20GB over twee schijven gespreid had.

Verder wil ik hier ook met mijn dazzle op capturen, maar ik krijg geen beeld door.
Ik neem aan dat dit is omdat de videokaart ofzo nog niet geïnstalleerd is ofzo?

:help:

Exit

Legacy Member
hdd verdwenen of partitie
linux heeft een andere formatatie en die is niet zichtbaar voor windows
check schijfbeheer eens, zal daar wel staan.

videokaart en die dazzle moeten geinstaleerd zijn

kay-gell

Legacy Member
Als ik naar schijfbeheer ga zie ik inderdaad de overige schijf staan. Oef!

Bij 'volume' staat er wel geen letter achter. Bijvoorbeeld (D:).
En bij file system staat ook niets, waar bij die andere wel NTFS staat.
Bij status staat 'healthy (unkown partition)' ipv 'healthy (system).

De enige optie die ik heb als ik rechts klik is 'delete partition'.

Bijgevolg kan ik die schijf ook niet openen, enig idee hoe ik die terug fix?

Aangezien die schijf ook volledig leeg is denk ik dat mijn videokaart daar ook niet meer op gaat staan, ofwel?


Alvast bedankt :)

Exit

Legacy Member
omdat windows enkel fat en ntfs kent
als die schijf extfs is dan kent windows dat niet en kan die dus geen filesysteem geven en geen drive letter.

ge kunt de partitie wissen, dan nieuwe maken en formateren en is ze bruikbaar maar alles is er dan wel af.
als ze als fat32 staat dan kan zowel windows als linux eraan maar beperking van 32GB per hdd/partitie en 4GB/file

kay-gell

Legacy Member
Hij is aan het formateren :)

Hopelijk loopt het straks allemaal terug vlotjes. Thanks!

kay-gell

Legacy Member
Ok, is geformatteerd. Maar volledig leeg :(
Geen internet, video of geluid etc...

Nu ik ga hem enkel gebruiken om met mijn dazzle te capturen en dan via een externe HD op mijn desktop verder te editen etc.
Is dat moeilijk, het geluid en de videokaart installeren? Nota: ik heb geen enkele disc erbij geleverd gekregen bij die laptop....

Bij video controller zie ik qua properties enkel VGA compatible, maar daar heb je niet veel aan om het type te bepalen,zeker?

Edit: blijkbaar kan ik die van de Acer website halen. :)
Nu aan het doen, dadelijk proberen installeren.

kay-gell

Legacy Member
Nu wil die alles op die schijf installeren waar nog maar 60MB ofzo opstaat.
Big problem dus, hoe kan ik meer GB geven aan de initiele schijf (E: )?

Of ervoor zorgen dat alles standaard op die andere schijf (G: ) wordt geinstalleerd?
Misschien kan ik mijn windows map naar (G: ) kopieren en dan via diskmanagement als active zetten?

Ook al kreeg ik een foutmelding dat ik niet genoeg ruimte had toch heeft hij verder de video en audio drivers geinstalleerd.
Als ik naar computer management ga staan ze niet meer in de lijst met apparaten die niet functioneren.

Ik heb via windows media player een videofile proberen openen. Hij speelt af, maar ik krijg enkel geluid....

Exit

Legacy Member
tja, zoals ook gezegd ...

Exit zei:
ge kunt de partitie wissen, dan nieuwe maken en formateren en is ze bruikbaar maar alles is er dan wel af.


via xp zelf kunt ge ze niet vergroten
via andere software wel
partition magic, Best FREE Partition Manager and Partition Recovery Software for Windows 2000/XP/Vista/Windows 7 - EASEUS Partition Master Home Edition freeware. , BEST FREE Partition Manager Software for Windows supports all 32-bit & 64 bit Windows No-server OS. bvb kunt ge 1 verkleinen en de andere vergroten

kay-gell

Legacy Member
Het werkt!!!!! :D :D

Mijn audio driver doet het ook.
Video heb ik ook geïnstalleerd maar als ik een videobestand via wmp of winamp wil afspelen krijg ik wel geluid maar enkel een zwart scherm. :s

Ik moet toch gewoon via de acer website, het juiste type aanduiden en de drivers installeren?
Ik begrijp niet wat het probleem is of kan zijn:
Ervoor stonden mijn audio en video driver bij de manager als vraagtekentje, nu niet meer...


Nog één laatste zaak dus, sorry voor de tijd die erin kruipt....
En nogmaals al bedankt voor de hulp!

Exit

Legacy Member
zwart beeld = codec isntalleren voor die video

codec =/= video drivers!

Exit

Legacy Member
divx is een codec ja
maar er zijn veel codecs

bvb k-lite codec pack installeren
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan