Archief - Hangende boot

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

massi007

Legacy Member
Hallo iedereen,

Het gaat dus over Windows XP! Mijn pc was traag geworden en bij het inloggen bleef "Uw persoonlijke instellingen worden geladen" een hele tijd staan. Bij deze is het vakantie dus had ik vanmorgen beslist om mijn pc te formatteren en opnieuw Windows XP te installeren daar ik als ik Vista installeerde geen passende Vista drivers vond voor mijn geluidskaart, en dus ook geen Windows 7 probeer. Na een aantal minuten wachten (ongeveer 10 à een 15 min wachten) ging hij dan eindelijk verder.

Heb zojuist een paar programma's geïnstalleerd waaronder Office, Daemon Tools, Nero etc... Hij vroeg om her op te starten, heb dit een paar keer geweigerd omdat ik eerst een paar dingen wilde installeren om dan terug her op te starten. Bij deze start ik dan opnieuw op maar mijn pc "blokt" of hangt nu terug bij "Uw persoonlijke instellingen worden geladen". Ik hoopte en dacht dat het probleem van de baan ging zijn bij een herinstallatie maar blijkbaar heb ik dit nog steeds. Deze pc draait nu nog maar ongeveer 13uur dus. Zoveel programma's staan er niet echt op voorlopig. Antivirus programma is Kaspersky Internet Suite.
Nu staat hij momenteel ook op dit scherm "Uw persoonlijke instellingen worden geladen" maar dit is nu toch al een minutut of 20 en het staat er nog steeds!

Netwerkmappen zijn er momenteel nog niet.

Alvast bedankt en ik hoop dat er mij iemand kan helpen om tot een oplossing te komen!

Configuratie:
AMD 4000+ Single Core
2GB Ram
NVidia 7800 GTX 256 MB
Windows XP
Geluidskaart: Audigy 2

Exit

Legacy Member
klinkt meer als hdd error ...
hoort ge de hdd draaien of tikken?

veilige modus eens proberen ...

massi007

Legacy Member
De harde schijf hoor ik draaien, hij tikt niet.
Veilige modus start hij direct op, ik log in, krijg ik direct m'n bureaublad. Hier gaat het wel snel (of normaal). Nu terug even normaal heropgestart, hij hangt terug bij "Uw persoonlijke instellingen worden geladen". Het lichtje dat aantoont dat hij aan het werken is flikkert elke halve seconde even ofzo, dus hij is niet echt met iets bezig denk ik dan.

Edit: 8:30u -> Het staat er nu ondertussen al een halfuurtje op...

Exit

Legacy Member
in veilige modus eens nieuwe account maken en daarop inloggen...
in veilige modus eens logboek van windows checken

massi007

Legacy Member
Het gaat normaal om in te loggen op die nieuwe account dan.

memtest ook even gedraaid, geen fouten, alsook in de checkdisk geen fouten te vinden

massi007

Legacy Member
Ik heb de pc deze morgen even afgesloten en daarna terug opgestart, ik kan inloggen, krijg direct mijn bureaublad maar dan zit hij vast (hangt hij), de taakbalk krijgt geen enkel icoontje bij de klok (de programma's die opgestart zijn enzo). Ik klik op Firefox icoontje om dat te openen en het icoontje blijft ingedrukt, hangen tot en met ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan