Archief - half life2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tuinslak

Legacy Member
threadje waar iedereen alle info over half life2 kan posten.. :p
gerucht dat het.. ergens in december op linux-speelbaar zal zijn?
met een wine-like proggie?
moeilijk? speelbaar? grafics? goed? en zal het draaien op een 64bit cpu? :p

Burnout

Legacy Member
Dat progje heet cedega, ook wel winex van transgaming. De nieuwe versie die in december gereleased wordt zal dat 'normaal' inderdaad ondersteunen, fun!
MAAR! Ik heb cs geëmuleerd gespeeld onder winex en da is net iets trager, de reactiesnelheid is wa trager, en das spijtig. Ik wil een volledige release voor linux, zoals ut enz....

fretn

Legacy Member
Burnout zei:
Ik wil een volledige release voor linux, zoals ut enz....

zal er niet komen denk ik, iirc heeft dinges daar van valve nog bij microsoft gewerkt en is hij een 'tegenstander' van linux en wil het daardoor nie porten (ooit es gelezen in een interview)

QplQyer

Legacy Member
fretn zei:
zal er niet komen denk ik, iirc heeft dinges daar van valve nog bij microsoft gewerkt en is hij een 'tegenstander' van linux en wil het daardoor nie porten (ooit es gelezen in een interview)
Is ie effectief een tegenstander??
Erg ...

zeker omdat hij misbruik maakt van de servermogelijkheden van linux.
In principe zou je als server admin moeten weigeren een linux server te draaien tot als een client uitkomt, dan zou hij wel anders piepen wellicht ...

Drydope

Legacy Member
Ik emuleer met cedega Steam, Warcraft III + Frozen throne & NFSU2.
Allemaal werken ze perfect en imo geen visueel verschil in vergelijking met Windows. Alleen zou het geluid van NFSU2 wel eens even durven uitvallen, maar dat doet niet echt iets aan de gameplay. Dus ik veronderstel dat het met hl² ook wel dik in orde komt. De release van Cedega 4.2 staat trouwens gepland voor 7 dec.

Tuinslak

Legacy Member
Hehe..
maarja, true, game complete porten naar linux zal wel beter zijn...

nuja, hopen .. :)

maar vermoed dat die cedega, net zoals wine(x) enkel op 32 bit cpu's werkt atm?

en om te subscribe'n bij transgaming moet je betalen?
brrrr :(

Inch

Legacy Member
Drydope zei:
Bwooa...google is your friend ;)

Voor de voorgecompileerde binaries ja.

Je kan gratis de source via CVS trekken en het boeltje laten compileren. Er bestaan daar machtige scriptjes voor die dat volautomagisch voor jou doen.

Gewoon effe hoehelen... :woohoo:

Drydope

Legacy Member
Inch zei:
Voor de voorgecompileerde binaries ja.

Je kan gratis de source via CVS trekken en het boeltje laten compileren. Er bestaan daar machtige scriptjes voor die dat volautomagisch voor jou doen.

Gewoon effe hoehelen... :woohoo:

Onlangs nog de Cedega 4.1 rpm gevonden :)

breez

Legacy Member
is dat dan een nieuwe winex die deftig met directx9 werkt ofzo?

Drydope

Legacy Member
BrEeZiE zei:
is dat dan een nieuwe winex die deftig met directx9 werkt ofzo?

Tot nu toe met dx9.0b.
De nieuwe cedega zal waarschijnlijk al kunnen omgaan met dx9.0c. (correct me if I'm wrong)

Jacko

Legacy Member
fretn zei:
zal er niet komen denk ik, iirc heeft dinges daar van valve nog bij microsoft gewerkt en is hij een 'tegenstander' van linux en wil het daardoor nie porten (ooit es gelezen in een interview)

Da verklaart ook direkt hoe ze zo gemakkelijk de source van HL2 kunnen stelen hebben ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan