Archief - groot internet probleem help

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

smalle12345

Legacy Member
Hallo, ik ben SMALLE

Ik heb een megafrustrerende vraag. :(
Ik heb sinds enkele maanden internet, mijn downloadlimiet bedraagt 25 GIG.
Ikzelf vroeg mij hetvolgende af, mijn vriendin is verslaafd aan facebook ;). Helaas is elke maand na 14 dagen mijn downloadlimiet bereikt. Ik heb eens gegeken naar mijn verbruik met volgend resultaat :

Datum Verbindingsduur Upload Download Type

01/02/2010 06:26:57 36h 00m 00s 14.105 Kb 129.425 Kb ADSL
02/02/2010 18:27:35 36h 00m 00s 2.084.530 Kb 317.570 Kb ADSL
04/02/2010 06:28:10 36h 00m 01s 31.817 Kb 231.338 Kb ADSL
05/02/2010 18:28:46 36h 00m 01s 927.453 Kb 352.291 Kb ADSL
07/02/2010 06:29:23 36h 00m 00s 1.072.556 Kb 396.869 Kb ADSL
08/02/2010 18:30:02 36h 00m 01s 1.070.695 Kb 334.396 Kb ADSL
10/02/2010 06:30:39 36h 00m 01s 3.728.698 Kb 362.085 Kb ADSL
11/02/2010 18:31:15 36h 00m 01s 433.688 Kb 278.877 Kb ADSL
13/02/2010 06:31:51 36h 00m 01s 5.661.210 Kb 4.509.815 Kb ADSL

Waarom is mijn upload zo fenomenaal hoog terwijl ik bijna niets download, er staan ook geen programma's open die data uploaden. Er wordt hier enkel gefacebookt.

Please help ik wil zo graag weten waarom ik na 14 dagen op smallband zit. Kan dat nu echt aan die countrylife en farmville liggen ? :wtf:

BlackWind

Legacy Member
Ik denk niet dat het aan Farmville ligt, mijn moeder speelt dit constant en ik heb hier niet te klagen over smallband. Misschien upload je teveel foto's naar je facebookaccount.

Een andere mogelijkheid bestaat erin dat uw vriendin misschien stiekem naar vuile sites surft zonder uw medeweten en zo uw downloadlimiet naar de maan helpt.

YaMo

Legacy Member
Of heb je onbeveiligd draadloos internet en zitten je buren op jouw netwerk?

JPV

Legacy Member
- ga es een volledige dag niet op internet, leg zelfs die dag je pc's niet aan. dan zie je direct of er iemand anders op je netwerk zit.
- ga es een volledige dag niet op internet, maar leg wel je pc's aan. Heb je dan verbruik, dan staat er een programma aan die toelaat gegevens af te halen.


dan weet je meestal het antwoord op de volgende vragen:
- heb je draadloos netwerk? is dat paswoordbeveiligd?
- heb je programma's zoals torrent-sites staan?

McGregor

Legacy Member
Heb je WiFi? Is het beveiligd? Misschien ziet je buur wel op je netwerk...

smalle12345

Legacy Member
Mijn internet loopt via de modem met een kabel naar mijn pc, het is een belgacom modem en draadloos surfen is uitgeschakeld volgens de instellingen.

Mijn vriendin is te verslaafd aan famville om nog naar vuile sites te surfen. Trouwens ik zit ernaast naar tv te kijken terwijl ze aan het spelen is. Dat zou toch wel straf zijn he. Het is echt megafrustrerend. En quase uitgesloten dat er hier iemand anders mijn internet gebruikt om constant gegevens te uploaden.

Andere oorzaken misschien ?

ElToro

Legacy Member
Infectie van het een of het ander?
Al eens een volledige systeemscan gedaan met virus/spyware scanner?

heheheh

Legacy Member
Download anders een programma zoals telemeter 3.5. Hiermee kan je op elk moment je up -en download zien. Dan zie je direct welk programma veel down -of upload.

pieta

Legacy Member
ElToro zei:
Infectie van het een of het ander?
Al eens een volledige systeemscan gedaan met virus/spyware scanner?

denk ook hetzelfde, zeker omdat het upload is

Exit

Legacy Member
post eens een hijackthis logje van uw pc's.
belgacom = bbox modem/router dan
draadloos uitgeschakeld => dan moet de led van het draadloos op de modem uit zijn => check dit eens, dan zijt ge zeker
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan