|XcW|
Legacy Member
Hallo
Aangezien we hier met 3 computers op 1 netwerk zitten zou ik graag acces krijgen tot deze 3pc's.
Hoe zit het juist in elkaar?
Op mijn kamer heb ik 2pc's. Mijn "Game Pc" en mijn "multimedia/download server". In mijn "Game Pc" steekt voor bijna 4TB aan HDD's vol met films en dergelijke. Graag zou ik dan vanaf mijn "Multimedia pc'ke" daar geraken om de downloads/films/muziek/... op die hardeschijven te plaatsen. En de computer in de living wil namelijk ook op deze pc geraken.
Wat is het probleem?
Ik heb Map sharing en dergelijke aangezet. Ik vind de hdd's maar heb maar beperkte toegang. Ik krijg dan nog de folders die op de HDD's staan te zien. Als ik een folder wil openen krijg ik "Check the spelling of the name. Otherwise, there might be a problem with your network. To try to identify and resolve network problems, click Diagnose.".
Heb al eventjes zitten googlen maar ik kom er niet echt aan uit. Netwerken zijn ook niet echt mijn sterkste kan. Dus als iemand het mij kan uitleggen, zou ik het heel fel appreciëren.
Mvg
Aangezien we hier met 3 computers op 1 netwerk zitten zou ik graag acces krijgen tot deze 3pc's.
Hoe zit het juist in elkaar?
Op mijn kamer heb ik 2pc's. Mijn "Game Pc" en mijn "multimedia/download server". In mijn "Game Pc" steekt voor bijna 4TB aan HDD's vol met films en dergelijke. Graag zou ik dan vanaf mijn "Multimedia pc'ke" daar geraken om de downloads/films/muziek/... op die hardeschijven te plaatsen. En de computer in de living wil namelijk ook op deze pc geraken.
Wat is het probleem?
Ik heb Map sharing en dergelijke aangezet. Ik vind de hdd's maar heb maar beperkte toegang. Ik krijg dan nog de folders die op de HDD's staan te zien. Als ik een folder wil openen krijg ik "Check the spelling of the name. Otherwise, there might be a problem with your network. To try to identify and resolve network problems, click Diagnose.".
Heb al eventjes zitten googlen maar ik kom er niet echt aan uit. Netwerken zijn ook niet echt mijn sterkste kan. Dus als iemand het mij kan uitleggen, zou ik het heel fel appreciëren.
Mvg