Archief - Gehackt, wat te doen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

koen v

Legacy Member
Hallo,

Zojuist was ik CSS aan het spelen op een nederlandse deathmatch server.
Leuke sessie, opeens is de fun keihard gedaan met een invasie van op het eerste zicht een bende cheaters.
Ze doen het wel aardig, dat cheaten, en praten via admin modus.
Hackers dus, ze claimen de server als gehackt.

Iedereen probeerde hen ondertussen te votebannen, wat niet ging.
Ik zei wat van hoe zielig die gasten wel niet bezig waren, en één van die gasten begon een scheldtirade over m'n moeder etc...
Vervolgens vroeg hij of ie m'n css moest lasten crashen.
Ok, hier ging ik in de fout, ik dacht dat hij dat nooit voor mekaar kon krijgen.
Ik zei: "doe maar, lukt je nooit".
1 sec later, geen grap, css hapert (geluid) css sluit zichzelf, 30 sec rust en m'n Windows account meldt zichzelf af. Vervolgens valt m'n pc gewoon uit.

Ik stond perplex.
Direct alle kabeks uit m'n ADSL modem getrokken en pc uitgedaan.
Modem paar keer aan/uit gedaan in de hoop dat dit hielp voor een nieuwe (lees veiligere) verbinding te maken en met een bang hartje pc terug opgestart.

Tot nu, zover dus niets aan de hand.
CSS heb ik nog niet opnieuw durven opstarten, kan zijn dat m'n steam account gehackt is.

Kan het zijn dat deze hacker persoonlijke gegevens van me heeft weten te bemachtigen? Moet ik bepaalde acties ondernemen?
Ik gebruik internet gewoonweg voor alles, online banking, online aankopen met mastercard, persoonlijke emails, enz.... wat kan ik doen om mezelf beter in te dekken in de toekomst? Ik ben nogal een analfabeet wat computers betreft en tijd om me in programmeren en hacken te verdiepen heb ik niet.

Jezelf volledig indekken is quasi onmogelijk als niet-hacker zijnde, en paranoia zijn hoeft ook niet (kans dat dit nog eens gebeurt is klein) maar toch.
Ik heb AGV (naar het schijnt goede, gratis virus scan, vroeger met Norton niets alles miserie) maar ik neem aan dat virusscanners niets kunnen beginnen tegen hackers.
Zijn er bepaalde programma's die een meer beveiligde firewall kunnen opzetten ofzo?
Dus gewoon algemene maatregelen die ik kan nemen om m'n pc beter te beveiligen...

Voor de 'echte' hackers heb ik best respect, maar gewoon mensen hun spelplezier afnemen en lekker mensen hun familie gaan beledigen :puke:
Ik ken de juiste term niet meer, maar dit zijn duidelijk geen echte hackers die in de community respect afdwingen.
Over enige skills bleek deze gast dus jammergenoeg wel te beschikken.
Op zo'n momenten ga je beseffen hoe kwetsbaar al onze online gegevens eigenlijk zijn.

Alle info/tips welkom.
Alvast bedankt!

Exit

Legacy Member
virusscanners doe inderdaad niets tegen hackers
ook firewall en router helpen niet 100%
als ze via een poort en lek in een softwarepakket binnen raken is er weinig te doen.

pc scannen met virusscanner en met spyware scanner, hijackthis logje posten ter controle of er geen 'slechte' software meedraait die toegang als nog terug verschaft.

windows en de software/game up to date houden.

koen v

Legacy Member
Thx, die hijackthis ziet er erg interessant uit en is perfect wat ik nodig heb, kende dit nog niet!

Fraggie

Legacy Member
Ik betwijfel sterk dat je gehackt bent. Sommige server plugins laten het wel toe, om commando uit te voeren in jou console. Normaal krijg je dan een melding bij het connecten. Maar buiten wat config files van CSS omzeep helpen heb ik nog nooit geweten dat je de PC kan overnemen.

koen v

Legacy Member
Uhu, pc ging vanzelf uit...
Zal straks nog een logje posten.

Dobbelsteen

Legacy Member
Scannen naar spyware, zoals hierboven al eens gezegd is, en ook checken of je windows firewall nog aan staat. Niet dat die alles gaat kunnen tegenhouden natuurlijk...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan