Archief - Geen toegang tot andere pcs

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[HBV]-=Tornado=-

Legacy Member
Hallo,

Thuis heb ik het probleem dat ik niet op de computers van mijn broers geraak.
Situatieschets:
Er zijn 3PCS met alle 3 een verschillend besturingssysteem.
(XP, Windows 7, Vista).

Ik heb op mijn pc (Win7) alle instellingen (bij mijn weten) correct ingesteld. Mijn broer (xp) geraakt op mijn schijven. Wanneer ik echter bij mijn broer wil gaan kijken krijg ik de melding geen toegang tot .... pcnaam. Hetzelfde bij de pc van mijn andere broer (vista).

Ik heb zowel bij mij als bij mijn broer Firewall uitgezet maar geen verschil.

Zijn er bekende communicatieproblemen tussen Win7, Vista en XP? Het lijkt mij dan wel raar dat je wel perfect van Win XP naar Win7 kan.


Wat kan ik nog proberen?

Bedankt!

Exit

Legacy Member
op die pc's de netwerk wizrd uitvoeren, gast account aanzetten, ...

[HBV]-=Tornado=-

Legacy Member
Thx for reply.
wizard heb ik gedaan Gastaccount moet ik nog controleren. Die staat standaard aan dacht ik?

TiZon

Legacy Member
Heb soortgelijk probleem gehad (Win 7 & XP).. Nooit echt het juiste probleem gevonden, dus ga ik nu altijd als volgt te werk:

Zorg ervoor dat beide computers in hetzelfde domein staan.
Zorg ervoor dat op beide computers een identieke gebruiker bestaat (zelfde username, paswd). Soms is dit niet nodig, en kan je gewoon de gebruiker van de andere PC toevoegen via Windows + R > control userpasswords2 > OK, maar soms werkt het ook niet.. Vraag me niet waarom...

Daarna zorg ik ervoor dat er op elke PC een share bestaat.

En ow ja... Dat thuis-netwerk-gedoe van Windows 7, dat laat ik uit staan.

[HBV]-=Tornado=-

Legacy Member
K thx morgen eens proberen. Ging het hem bij u ook om de Geen toegang fout? Want soms zie je wel de shares maar heb je dan zogezegd geen rechten hé.

Michel

Legacy Member
TiZon zei:
Heb soortgelijk probleem gehad (Win 7 & XP).. Nooit echt het juiste probleem gevonden, dus ga ik nu altijd als volgt te werk:

Zorg ervoor dat beide computers in hetzelfde domein staan.
Zorg ervoor dat op beide computers een identieke gebruiker bestaat (zelfde username, paswd).

Zo doe ik het hier ook met de drie pc's. (Win7, vista en xp) :)

TiZon

Legacy Member
[HBV]-=Tornado=;12850654 zei:
K thx morgen eens proberen. Ging het hem bij u ook om de Geen toegang fout? Want soms zie je wel de shares maar heb je dan zogezegd geen rechten hé.

Rechtsklik op de share en dan in 2 verschillende tabbladen (naam ontsnapt met, zit op OSX) de rechten geven.

Exit

Legacy Member
in 'delen' en 'beveiliging'
beveiliging tabblad komt er enkel als in mapopties 'eenvoudig delen' uit staat.
of als ge hom versie hebt enkel via veilige modus dat tabblad te krijgen

[HBV]-=Tornado=-

Legacy Member
Lukt nog steeds niet. Sucks man
Broer (xp) kan wel op mijn schijven (win7) omgekeerd klik op op zijn pc-naam en bang Geen toegang tot

Exit

Legacy Member
krijgt ge pw scherm?
bestandsdeling op zijn pc staat aan?
gast account op beide pc's staat aan of een account(login+pw) waarmee ge op die xp kunt?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan