Archief - Geen internet via kabel wel draadloos

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Obviously

Legacy Member
Ik heb sinds gisteren een raar probleem.

Ik kan geen internet verbinding maken via de kabel (powerline), draadloos is echter geen probleem.

Ik dacht, dit zal wel meer voorkomen dus ben ik beginnen googlen, jammer genoeg zonder enig vruchtbaar resultaat, de meeste moesten hun driver opnieuw installeren, .. maar dat is voor mij niet van toepassing.

Nu zit het antwoord waarschijnlijk wel in mijn vraag maar ik moet er het volgende nog wel bij vermelden: toen ik mijn laptop met een vriend zijn laptop wou verbinden (cross-over) heb ik per ongeluk bij het netwerkcentrum ergens op uitschakelen gedrukt, ik weet nimmer welke instelling het was want nadat ik op uitschakelen had gedrukt verdween de instelling onmiddellijk en had ik geen optie meer op deze terug in te schakelen.

Misschien ligt het hier wel aan ... ik weet het niet.

Ik heb al redelijk wat zitten zoeken in mijn netwerkcentrum maar kan niets terug vinden.

Alle hulp is meer dan welkom!

edit: ik weet dat de omschrijving vaag is, maar als je iets specifieks moet weten vraag je het maar!

Homer`

Legacy Member
Besturingssysteem?

Ga ergens naar netwerk (meestal start<netwerk of start<computer<netwerk<(vanboven in de balk met 'een printer toevoegen' enzo: netwerkcentrum) In ieder geval: zoek netwerkcentrum :p

Ene keer daar: adapterinstellingen en daar dan uw lanverbinding terug inschakelen. (Windows 7)
Als ik me niet vergis: netwerkverbindingen beheren en dan uw lanverbinding terug inschakelen (w vista)

Obviously

Legacy Member
W7

Maar, ...
Na wat zoeken in het netwerkcentrum ben ik er dus toch uitgeraakt, moest iemand dit ooit ook eens voor hebben:

ga naar netwerkcentrum, adapter instellingen wijzigen, Local Area Connection terug inschakelen (hielp nog steeds niet), rechter klik op LAC en dan probleem vaststellen kiezen en dan Windows laten doen en kiezen voor repareren.

Dus: case solved, topic mag gesloten worden.

Sorry voor het té snel openen van een topic, maar ik had toch al een 2 uur zitten zoeken zonder resultaat:)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan