eniac
Legacy Member
Alleereerst: ik was aan het twijfelen of het hier of op OS forum hoort, als het verkeerd staat mag het gerust gemoved worden.
Situatie is als volgt:
Internet komt binnen op modem, vandaar naar netwerkkaart 1 op de server (die XP draait, vandaag moeten formatteren wegens gehackt geweest), en van netwerkkaart 2 op de server naar de hub die het verdeelt naar de andere PC's.
Kerio Personal Firewall erop en Norton Antivirus. Windows firewall is uitgeschakeld, terwijl ik ingesteld heb dat het internet moet gedeeld worden.
Nu het probleem: op de server heb ik internet, en het gehele netwerk werkt perfect (bestanden delen, elkaar pingen, etc). Wat niet werkt: internet op de netwerkPC's. Waarom, ik heb geen enkel idee, maar het werkt op geen enkele van de vier. Ik dacht aan DNS, maar dat zal het wel niet zijn aangezien ook MSN messenger op de clients niet werkt.
Om het te proberen oplossen heb ik al de Windows netwerk wizard gedaan (situatie status quo) en heb ik DHCP turbo geïnstalleerd maar ik weet niet echt goed hoe hiermee te werken.
Kan iemand me helpen?
Situatie is als volgt:
Internet komt binnen op modem, vandaar naar netwerkkaart 1 op de server (die XP draait, vandaag moeten formatteren wegens gehackt geweest), en van netwerkkaart 2 op de server naar de hub die het verdeelt naar de andere PC's.
Kerio Personal Firewall erop en Norton Antivirus. Windows firewall is uitgeschakeld, terwijl ik ingesteld heb dat het internet moet gedeeld worden.
Nu het probleem: op de server heb ik internet, en het gehele netwerk werkt perfect (bestanden delen, elkaar pingen, etc). Wat niet werkt: internet op de netwerkPC's. Waarom, ik heb geen enkel idee, maar het werkt op geen enkele van de vier. Ik dacht aan DNS, maar dat zal het wel niet zijn aangezien ook MSN messenger op de clients niet werkt.
Om het te proberen oplossen heb ik al de Windows netwerk wizard gedaan (situatie status quo) en heb ik DHCP turbo geïnstalleerd maar ik weet niet echt goed hoe hiermee te werken.
Kan iemand me helpen?

