Tomovich
Legacy Member
Hallo
Een tweetal maanden geleden heb ik bij Telenet een shake-abonnement afgesloten (Groovyshake: expressnet + digitale tv). Nu is het zo dat er hier thuis meerdere UTP-kabels uit de muur komen. Aangezien ik nu een laptop erbij heb wilde ik naast internet via de kabel ook een draadloos netwerk hebben.
Omdat het makkelijk is deze snel te ontkoppelen heb ik een Airport Express (Apple) gekocht. Wanneer ik deze nu een contact in de muur stop waar de kabel oorspronkelijk niet uit komt, krijg ik geen internet. Is het mogelijk dat de Telenet-installateur deze in ongebruik gezet heeft op één of andere manier.
Ik weet nochtans zeker dat daar waar ik de UTP-kabel insteek wel op de modem van Telenet is aangesloten.
Hoe kan ik dit oplossen?
EDIT: is het door Telenet wel toegestaan om een router te gebruiken?
EDIT2: ter verduidelijking, ik wil de Airport Express in een andere netwerkpoort (in muur) steken dan diegene waar ik nu met de kabel op zit.
Bedankt!
Een tweetal maanden geleden heb ik bij Telenet een shake-abonnement afgesloten (Groovyshake: expressnet + digitale tv). Nu is het zo dat er hier thuis meerdere UTP-kabels uit de muur komen. Aangezien ik nu een laptop erbij heb wilde ik naast internet via de kabel ook een draadloos netwerk hebben.
Omdat het makkelijk is deze snel te ontkoppelen heb ik een Airport Express (Apple) gekocht. Wanneer ik deze nu een contact in de muur stop waar de kabel oorspronkelijk niet uit komt, krijg ik geen internet. Is het mogelijk dat de Telenet-installateur deze in ongebruik gezet heeft op één of andere manier.
Ik weet nochtans zeker dat daar waar ik de UTP-kabel insteek wel op de modem van Telenet is aangesloten.
Hoe kan ik dit oplossen?
EDIT: is het door Telenet wel toegestaan om een router te gebruiken?
EDIT2: ter verduidelijking, ik wil de Airport Express in een andere netwerkpoort (in muur) steken dan diegene waar ik nu met de kabel op zit.
Bedankt!