Archief - Geen DNS van Telenet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Atrox

Legacy Member
Hallo

ik heb nogmaals het probleem dat ik geen DNS krijg van Telenet. Bij DNS-achtervoegsel staat er gewoon niets als ik ipconfig doe. Hoe kan ik dit verhelpen (modem & router al gereset btw)? Router is een Linksys WRT150N.

Mvg,
Gilles

TiZon

Legacy Member
Hoe zit je opstelling in elkaar?
Krijg je DNS als je direct aan de modem zit?
Welk IP krijg je bij IP-config?
Stekker van modem al eens 30 min+ uitgetrokken?

YaMo

Legacy Member
Heb je je router ook al echt helemaal naar fabrieksinstellingen gereset of alleen maar stekker uit en terug in?

Atrox

Legacy Member
Ik heb al eens een "harde" reset gedaan door een knopke op de router zelf in te drukken (ge kent dat wel, zo'n klein knopke waar ge enkel met een pen aan kunt). 30+ min heb ik nog niet gedaan, aangezien mijn ouders dan zonder tv/telefoon zitten, denk niet dat die dat zouden appreciëren. Mss straks es doen wanneer ze er niet zijn.

De opstelling is: Modem (kelder) - Router (gelijkvloers) - PC/PS3 (kabel, 1ste verdiep) + laptops (draadloos, gelijkvloers).

Waar kan ik het IP-adres lezen? Ik kom niet uit aan al die benamingen. Bij standaardgateway en DNS-achtervoegsel staat er alleszins niets. "IP-routering" staat ook uitgeschakeld.

Ik heb trouwens bij het opnieuw verbinden met ons netwerk de melding gekregen dat er een IP-conflict is binnen het netwerk tss twee computers trouwens :wtf:

Drydope

Legacy Member
Al eens geprobeerd van zelf een dns in te geven?

Ter info, open dns: 208.67.222.222 & 208.67.220.220

Atrox

Legacy Member
Drydope zei:
Al eens geprobeerd van zelf een dns in te geven?

Ter info, open dns: 208.67.222.222 & 208.67.220.220

Ja, maar dan vraagt hij voor een statisch IP etc, waar ik niks van ken :p Namelijk het volgende:

Internet IP address
Subnet mask
Default Gateway
DNS 1,2 en 3

Ik heb al geprobeerd om die in te vullen volgens een guide, maar ik kreeg telkens de melding dat het IP voor mijn Lan en mijn Wan hetzelfde zijn ...

*edit* ik krijg nu helemaal geen verbinding meer, zogezegd "beperkte verbindingsmogelijkheden" ofzoiets. Heb de modem ondertss uitgetrokken, laat ik zo staan voor minstens 30 min

TiZon

Legacy Member
ip kan je aflezen bij die 'ipconfig' zoals je zegt :)

Start > Uitvoeren (Of windowsknop + R) > cmd /k ipconfig > OK

Atrox

Legacy Member
Dat heb ik net geprobeerd (IP automatisch, DNS manueel), zonder resultaat. Hij blijft trouwens melden dat er twee pc's met dezelfde IP op het netwerk zijn :s

Ik denk niet dat ik nog een Linksys ga nemen wanneer ik verhuis, zo'n miserie dat ik daarmee gehad heb.

Atrox

Legacy Member
Dit krijg ik:

Primair DNS-achtervoegsel: (niks)
Knooppunttype: hybride
Ip-routering ingeschakeld: nee
WINS-proxy ingeschakeld: nee
DNS-achtervoegselzoeklijst: telenet.be
Fysiek adres: 00-1F-3B-15-DB-1B
DHCP ingeschakeld: ja

Dat fysiek adres is wss het mac-adres, niet het ip adres?

*edit*
Dit dus:

IPv4 adres 192.168.1.100
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.1.1

TiZon

Legacy Member
DNS-achtervoegselzoeklijst: telenet.be
IP is ook in orde...

DNS lijkt goed te werken... Wat is het probleem juist?

Atrox

Legacy Member
Dat ik gewoon geen toegang krijg tot het internet door mijn router. Op de PS3 kon ik mij ook niet aanmelden. De modem is het al niet, want als ik de PS3 rechtstreeks aansluit op de modem, dan werkt het. Nu merk ik wel dat dit niet wilt lukken bij mijn laptop (bij die van mijn ma wel). Het probleem ligt dus wss zowel bij mijn laptop als de router (mss ivm die "dubbele" IP op mijn netwerk??)

TiZon

Legacy Member
Mogelijks ja.

Stel dit eens in als Vast IP op je PC en kijk of dat werkt:
Internet IP address : 192.168.1.123
Subnet mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.1.1
DNS 1,2 en 3: 195.130.130.131
195.130.130.132
195.130.130.133

Dat stel je dus in op de computer, van de router blijf je af ;)

Atrox

Legacy Member
Zal ik volgende week eens proberen. Ik moet maandag mijn thesis afleveren en blijf nu liever van alles af nu dat ik wel terug internet heb rechtstreeks vd modem.

Atrox

Legacy Member
Ik heb dit geprobeerd en op deze laptop heb ik nu perfect draadloos internet. Als ik echter via de andere laptop ga (die ook deze instellingen heeft), gaat het dan weer niet meer. Ook met kabel (via router) lukt nog steeds niet ...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan