Destiser
Legacy Member
Beste,
ik heb op mijn XP-machine beneden een HP Deskjet 3645 staan die ik wil delen met mijn Linux-machine.
In Linux Mint kan ik de printer selecteren om te gebruiken. Ik moet dan selecteren welke printer het precies is om de driver te installeren.
Als ik dat doe dan verschijnt volgend bericht:
"Printer ‘HP-Deskjet-3600’ vereist het programma ‘foomatic-rip-hplip’, maar dit programma is momenteel niet geïnstalleerd. Installeer dit programma voordat deze printer wordt gebruikt."
En ik weet er echt geen weg mee, Foomatic is volgens mij geinstalleerd en ik heb alsook de laatste versie van HPLIP geinstalleerd. (Tijdens installatie van hplip ook alle kritieke en optionele afhankelijkheden geinstalleerd)
Ik heb op het web de Foomatic-Filters gedownload maar dit is een tar.gz bestand en 'k heb geen idee hoe ik dat moet installeren ^^
Alvast bedankt voor de hulp
ik heb op mijn XP-machine beneden een HP Deskjet 3645 staan die ik wil delen met mijn Linux-machine.
In Linux Mint kan ik de printer selecteren om te gebruiken. Ik moet dan selecteren welke printer het precies is om de driver te installeren.
Als ik dat doe dan verschijnt volgend bericht:
"Printer ‘HP-Deskjet-3600’ vereist het programma ‘foomatic-rip-hplip’, maar dit programma is momenteel niet geïnstalleerd. Installeer dit programma voordat deze printer wordt gebruikt."
En ik weet er echt geen weg mee, Foomatic is volgens mij geinstalleerd en ik heb alsook de laatste versie van HPLIP geinstalleerd. (Tijdens installatie van hplip ook alle kritieke en optionele afhankelijkheden geinstalleerd)
Ik heb op het web de Foomatic-Filters gedownload maar dit is een tar.gz bestand en 'k heb geen idee hoe ik dat moet installeren ^^

Alvast bedankt voor de hulp