Archief - Geavanceerde account-instellingen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Preske

Legacy Member
Ik ga m'n oude XP-machine aan m'n klein neefke geven. Daarom heb ik wat hulp nodig bij het instellen van zijn account, want mijn neefke kennende is de "beperkte mogelijkheden" optie is niet veilig genoeg.

Liefst van al zou ik alles willen uitschakelen, m.a.w. zodat hij niets kan verplaatsen, deleten, installeren, openen, opslaan (buiten bv foto's die zich enkel in een bepaalde map bevinden) enz enz. (eventueel ook dat hij niet op het internet kan, moest hij er ooit toegang tot krijgen)

Iemand een idee hoe daar aan te beginnen?

Fastlane

Legacy Member
start > run > gpedit.msc

Local security settings, en daar kan je alles vinden wat je opgenoemd heb en het disablen.
(eventueel met hulp van google)

+

rechts klik .. security rights en op bepaalde folders enkel read of read,write geven.

Exit

Legacy Member
Fastlane zei:
start > run > gpedit.msc

Local security settings, en daar kan je alles vinden wat je opgenoemd heb en het disablen.
(eventueel met hulp van google)

+

rechts klik .. security rights en op bepaalde folders enkel read of read,write geven.

gpedit werkt enkel in XP pro, Home versie ontbreekt gpedit

Preske

Legacy Member
Fastlane zei:
start > run > gpedit.msc

Local security settings, en daar kan je alles vinden wat je opgenoemd heb en het disablen.
(eventueel met hulp van google)

+

rechts klik .. security rights en op bepaalde folders enkel read of read,write geven.
dank u.
Exit zei:
gpedit werkt enkel in XP pro, Home versie ontbreekt gpedit

geen probleem, het is een pro-editie.

ShPonGle

Legacy Member
idd daarmee maak je van uw een pc een soort thin client. alleen zal het wat tijd kosten om een perfect werkend systeem te prepareren dat je dan "lockt" (java, pdf, adobe flash, divx codec, mp3, ... het moet er allemaal vooraf op) En wat met antivirusupdates???

daarnaast vind ik ook het toepassen van wijzigingen achteraf, wat moet na reboot een slecht systeem, werkt nogal traag en hangt soms.

Preske

Legacy Member
de pc wordt (nog) niet aan het internet gehangen.
En alles wordt geinstalleerd via de admin-account, die wel volle rechten zal hebben.

Kin-G

Legacy Member
Wat ge ook kunt doen is Vista installeren en hier die parental control volop opzetten..
Kunt ge zelfs schoon rapportjes krijgen van wat hij allemaal heeft 'uitgespookt"
Kunt hier zelfs instellen van welk uur tot welk uur hij iets kan doen.

Preske

Legacy Member
das wel interresant, maar ik heb geen vista, en wil liever niet beginnen met *ahum* gevonden *kuch* versies.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan