Archief - FRAPS = lagfest...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dennoman

Legacy Member
Roight, zit met het volgende probleem.

Ik had graag filmpjes gemaakt van mijn gameprestaties. Hiervoor heb ik FRAPS gedownload (legaal gekocht met licentie) en dit ging een tijdje goed. Helaas wil mijn computer de laatste tijd niets meer opnemen zonder onbedaarlijk te laggen.

Dit is bizar, aangezien ik geen virussen heb, niet al te veel processen heb lopen, Aero uitstaat en er 3 gig RAM in mijn laptop zit.

Zijn er eventueel nog tips om FRAPS wat sneller te doen bollen? Of zoek ik beter een ander programma dat minder resources vreet? Ik denk trouwens dat het niet echt aan het RAM-geheugen kan liggen, aangezien hij zich hetzelfde gedraagt op 3 gig als op 1 gig RAM.

Zelete

Legacy Member
Welke resolutie heb je? Als je een full HD (1920*...) hebt ofzo is het denk ik wel normaal dat je wat geschok hebt aangezien de resolutie zo hoog is. Je kan proberen Fraps op half-size te zetten (lagere resolutie opnemen).

Eventueel kan je proberen het spel zelf op een lagere resolutie te zetten.

Je kan ook eens spelen met het aantal FPS in Fraps. Bij zwaardere spellen best een lagere FPS selecteren.

Misschien dat een defragmentatie ook kan helpen. Als hij tussen alle sectors door moet gaan zigzaggen om uw .avi te schrijven zal het misschien wat trager gaan...

Antivirus eens uitzetten is ook een mogelijkheid.

Een alternatief is X-Fire. Die heeft nu ook een kwalitatief goede recorder imo. Ik gebruik soms eens Fraps en soms X-Fire ik vind dat ze beide even goed werken.

Dennoman

Legacy Member
Avira op non-actief zetten helpt weinig, voordat deze installed was had hij echter het probleem al. Windows Defender staat sowieso uit, omdat twee virusscanners tegelijk runnen een big nono is voor uw resources. Defragmentatie staat trouwens op automatisch.

Ik gebruik FRAPS trouwens om van MAME op te nemen, dus opnemen op half-size werkt niet en als ik lagere fps selecteer speelt het spel ook maar voor de helft zo snel, werkt anders dan bij een huidige shooter bvb :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan