Archief - Films spelen niet vlot op laptop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Assioso

Legacy Member
Hey

heb hier een ambetant probleem, bij elke film of aflevering die ik afspeel op mijn laptop, begint de laptop na een paar minuten raar te doen, de film freezt ff, de kwaliteit is niet wat ik ervan zou verwachten, ...

heb al verschillende films en players gebruikt, steeds hetzelfde probleem..

Iemand enig idee wat dit veroorzaakt? ik weet zelfs niet of het echt aan de software ligt...

TiZon

Legacy Member
Update eens de drivers van je graka en herinstalleer eens geïnstalleerde codecs. VLC al eens getest?

Assioso

Legacy Member
TiZon zei:
Update eens de drivers van je graka en herinstalleer eens geïnstalleerde codecs. VLC al eens getest?

ja heb VLC, Divx, BS player, WMP classic,...
zal drivers eens updaten

Assioso

Legacy Member
Na de laptop een tijdje niet meer gebruikt te hebben (is van mijn zus) nog eens geprobeert een anime aflevering erop te zien,
weer hetzelfde probleem:
freezen, het beeld komt er ff in "blokjes" op, ...
heel vreemd

op een andere pc spelen de afleveringen perfect af en met andere players op de laptop nog steeds hetzelfde probleem..

Laptop is recent, in augustus aangekocht voor 600€ fzo, zou zeker moeten voldoen om een filmpje op te zien

Mss moeten we hem maar eens voor garantie opsturen?

Nielsvds

Legacy Member
Je moet eens taakbeheer openen op het moment van het probleem: druk ctrl+alt+del of ctrl+linker shift+esc ga naar het processen tabblad druk op de cpu-tab en kijk welk proces er veel cpu verbruikt. Vermeldt dit proces hier eens en beëindig het. Probeer zoveel mogelijk achtergrond processen af te sluiten voor je films bekijkt.

Kan ook aan de videokaart liggen als je het probleem altijd hebt wanneer je films bekijkt of een game speelt. Omdat dit intensieve processen zijn.

MorGo7h

Legacy Member
Driver van de gpu keer updaten.
Codec pack opnieuw installeren.

Assioso

Legacy Member
specs: amd athlon 64 x2 processor ql 64 (2,1 ghz)
ati radeon HD 3200
4GB memory

Assioso

Legacy Member
waar vind ik geen drivers voor de 3200 op de site van amd? enkel 3000 en 3400, mag ik een van deze dan nemen?? 64 bit proc versie?

Ow btw draait windows vista

Assioso

Legacy Member
MorGo7h zei:
Driver van de gpu keer updaten.
Codec pack opnieuw installeren.

Oke ik heb beiden gedaan en nog steeds hetzelfde probleem.
Ik heb nu ook KM player gedownload om deze eens te proberen en wat blijkt dat de film hier wel bijna 100 % vlot afspelen

Gamen op de laptop is ook geen probleem wat me dus doet denken dat dat het probleem niet bij de graka ligt maar dan toch bij de codecs.. Raar ongezien ik alles van WMP classic van de pc heb verwijderd mmmm...

Het is dus nog niet opgelost eig, wat kan ik nog proberen?

Assioso

Legacy Member
Tristan1 zei:
Neen integendeel :) Voor zover ik weet, werkt CCCP perfect !

Lmao ik had nu echt gedacht da ge mee de oplossing ging komen zoals bv CCCP en iets werken niet samen

Damn :p

iterums

Legacy Member
Is het probleem enkel bij HD-films?

Dit kan je ook eens proberen (http://www.cccp-project.net/wiki/index.php?title=Troubleshooting_Guide)
It looks blocky or generally odd, what do I do?

First make sure that you're using the hardware overlay, sometimes it won't be used because of too little available memory on the graphics card or because another player is already open. This becomes very evident with 100% usage and bad image quality no matter how fast your computer is. This can sometimes be fixed by using a 32 bit colordepth and reducing the resolution on the desktop.

There is another issue in recent DivX versions that makes blocks appear in 5.0.x encoded movies. The solution is to upgrade to ffdshow. If it's a lavc encode and looks bad (colors shifting towards pink) you should also switch to ffdshow.

Assioso

Legacy Member
Na vanalles en nogwat te hebben geprobeerd, verschillende players, k-lite codec pack ipv cccp, resolutie van scherm veranderen enz nog steeds hetzelfde probleem!

Gewone filmpjes spelen min of meer vlot, 720p gaat langs geen kanten: begint te hakkelen, audio en video lopen niet gelijk, ...
Dit zou toch niet mogen voor een redelijk recente laptop? (amd athlon 64 x2 processor ql 64 (2,1 ghz), ati radeon HD 3200, 4GB memory)

Wat kan ik nog proberen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan