sneax
Legacy Member
Ik heb de DVD ISO van Fedora C3, als ik van de DVD boot dan start hij even normaal op maar linux zegt dan:
Critical temperature reached (xxx C) shutting down...
Nu, die xxx kan gaan van 42 C (da was int begin) tot nu in de 5000 C dus linux moet op een of andere manier mijn systeem temp verkeerd aflezen. Mijn laptop is TOTAAL niet warm, en XP werkt uitstekend. Het is mij al gelukt om tot in de DVD Check te raken en die zegt dat de DVD in orde is.
ALS hij afsluit, sluit hij af tussen het overschakelen van het startup screen naar de DVD check, OF tussen de DVD check en de anaconda installer. Eenmaal in de anaconda installer heb ik het nog niet gehad, maar kheb een paar keer moeten heropstarten omdat ik daar niet goed wist wat te doen bij die partities (das fixed nu).
Moest ik nu blijven proberen zou ik misschien ooit nog wel zo ver geraken tot in de anaconda installer, maar dan denk ik dat linux de temperatuur ook wel verkeerd zal inschatten als ik niet van de DVD opstart eh.
Zijn er andere vergelijkbare distro's? Mandrake is iets té en dan slackware heb ik ook ooit al gebruikt maar die is te 'oud' denk ik (nogal recente laptop) en wil niet zelf beginnen installerne, ik kan da ni zo goe op linux.
SuSe ziet er cool uit maar da moede betalen
Critical temperature reached (xxx C) shutting down...
Nu, die xxx kan gaan van 42 C (da was int begin) tot nu in de 5000 C dus linux moet op een of andere manier mijn systeem temp verkeerd aflezen. Mijn laptop is TOTAAL niet warm, en XP werkt uitstekend. Het is mij al gelukt om tot in de DVD Check te raken en die zegt dat de DVD in orde is.
ALS hij afsluit, sluit hij af tussen het overschakelen van het startup screen naar de DVD check, OF tussen de DVD check en de anaconda installer. Eenmaal in de anaconda installer heb ik het nog niet gehad, maar kheb een paar keer moeten heropstarten omdat ik daar niet goed wist wat te doen bij die partities (das fixed nu).
Moest ik nu blijven proberen zou ik misschien ooit nog wel zo ver geraken tot in de anaconda installer, maar dan denk ik dat linux de temperatuur ook wel verkeerd zal inschatten als ik niet van de DVD opstart eh.
Zijn er andere vergelijkbare distro's? Mandrake is iets té en dan slackware heb ik ook ooit al gebruikt maar die is te 'oud' denk ik (nogal recente laptop) en wil niet zelf beginnen installerne, ik kan da ni zo goe op linux.
SuSe ziet er cool uit maar da moede betalen
