Archief - FC3: Vindt SATA niet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

d.C.

Legacy Member
Dit is dus blijkbaar een probleem dat meerder voorkomt. Dit zijn mijn PC-specs:

AMD Athlon64 3200+
ASUS K8N-E Deluxe (Nforce 3 250GB)
2x 512MB Corsair ram
1x Seagate SATA

Deze SATA is opgedeeld in 4 partities. 1 partitie met Windows XP (+2 partities voor storage) en op die laatste partitie wil ik Fedora Core 3 installeren. Bij de installatie laadt hij de nforce sata drivers. Maar daarna zegt hij (ook nog in text mode) dat hij geen harde schijf vind en dat ik hem manueel moet instellen. Ik selecteer uit de lijst Nfore 3 sata drivers en dan start de grafische installer. Wanneer ik bij het partitioneren aankom krijg ik een foutmelding dat er geen harde schijf gevonden is en dan reboot mijn systeem.

Voila, mijn verhaal. Ik heb al veel opzoek werk gedaan op google, maar daar heb ik nog geen oplossing gevonden die werkt. Misschien dat hier iemand mij kan helpen?

Alvast bedankt.

d.C.

Legacy Member
Update

Ik heb ondertussen eens geprobeerd om m'n schijf aan te sluiten op RAID0. De setup van Fedora bolde perfect en ik kon blijkbaar zonder moeite partitioneren (hij vond dus de harde schijf). Nu om zeker te zijn welke partitie ik moest gebruiken wou ik eerst even terugkeren naar Windows, maar toen ging het fout. Ik kreeg bij het booten dat venster met 'Veilige modus starten', enz. Ik selecteerde normale modus en toen reboote hij weer. En zo ging da verder.

Daarna terug op sata aangesloten en kon ik terug in Windows en heb ik RAID drivers geïnstalleerd. Schijf weer aangesloten op RAID, maar het lukte nog niet.

Maarja, blijkbaar kan ik dus wel (weet het nog niet helemaal zeker) de install runnen met RAID. Zou het dan mogelijk zijn om Fedora te installeren op RAID en daarna de schijf op SATA aansluiten? (Ik ga het in ieder geval eens proberen).

d.C.

Legacy Member
Burnout zei:
Wel ik raad aan om met zo een specifieke vragen ook eens te gaan kijken op www.fedoraforum.org daar vind je vast meer info.

Ok, bedankt :)

Weer update

Momenteel ben ik bezig op Fedora dus het is succesvol geïnstalleerd. Heb wel nog niet geprobeerd om terug naar sata over te schakelen i.p.v. raid.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan