Archief - failover?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MarkDome

Legacy Member
Beste,

Ik wil een backup verbinding hebben voor beide verbindingen.

Situatie is als volgt:
2 internet verbindingen

1 highspeed verbinding met uptime van 90%
2 lowspeed verbinding.

wanneer een van de twee verbindingen uitvlieg moet hij dus een backup verbinding openen zodat we niet zonder internet te komen zitten.

Heb veel gezocht maar met weinig resultaat. Wat ik te weten gekomen ben is dat het kan met een failover, die zoek dus na een actieve poort wanneer de router zijn hoofdpoort niet kan vinden. Alleen kan er niet veel meer van vinden dan dat. Veel sites gevonden, veel in het Engels en dat is nu niet echt mijn sterkste taal. Kan iemand me hier te vertellen hoe ik een failover verbinding kan opstarten.

Verder wil ik ook wel weten of een failover wel de juiste is , gezien hij dus 2 kanten uit moet.

Hopelijk kan iemand me hier mee helpen.

dupondje

Legacy Member
Je kiest het best voor een router met DUAL WAN.
Ik heb zojuist een Draytek 2930 aangeschaft, wel nog niet de DUAL WAN functie getest

MarkDome

Legacy Member
Echter moet ik het doen met een ARK 3382 router. Dus hebben andere nog ideeën hoe ik een failover kan configureren?

RpR

Legacy Member
als uw router het niet ondersteund dan zal je manueel de kabel moeten verwisselen. Je kan trouwens ook firewall van een oude server maken met pfsense, monowall, clarkconnect, astaro, ...

MarkDome

Legacy Member
Is er meer informatie mogelijk? Het is voor mij allemaal nieuw ;) behalve netwerk opstarten enzo, maar de backup lijn staik met veel vraagtekens over hoe en wat.

RpR

Legacy Member
Je configureert uw router. Waarschijnlijk zal die dan adhv van dhcp een extern ip van de modem krijgen. In geval dat lijn 1 offline gaat vervang je de kabel van modem 1. en steek je die in modem 2.

Wil je dit automatiseren met pfsense:
MultiWanVersion1.2 - PFSenseDocs

Wat doet pfsense. Laat verkeer toe op beide lijnen! Kan praktisch zijn omdat soms een consumenten lijn sneller is dan een professionele lijn. Als 1 lijn uitvalt zal hij het verkeer over de andere gaan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan