Archief - Excel probleempke

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Coop

Legacy Member
Moest dit op een verkeerd forum staan sorry dan ik wist niet waar ik het moest zetten.

Ik heb dus een aantal dvd's. Ik heb die mooi in een excel werkblad ingevoerd maar wil ze nu ook catogoriseren op genre.

Ik heb daarvoor enkele tabbladen aangemaakt met de genres op Horror, war, Adventure, action enz. Ook heb ik er een algemeen bijgezet waar ik achter da naam van het genre heb geschreven in een aparte kolom. (sommigen hebben meerdere genres)
Nu zou ik graag willen weten hoe ik de filmen die op tabblad algemeen staan vanzelf op de tabbladen van hun genre te laten terechtkomen.
Ik heb hier al een half uur zitten klommelen met functies ma het lukt nie echt.
Misschien hebben jullie ook nog andere ideeen om dit te laten gebeuren binnen excel?

Alle hulp is welkom.

Breezer

Legacy Member
Coop zei:
Moest dit op een verkeerd forum staan sorry dan ik wist niet waar ik het moest zetten.

Ik heb dus een aantal dvd's. Ik heb die mooi in een excel werkblad ingevoerd maar wil ze nu ook catogoriseren op genre.

Ik heb daarvoor enkele tabbladen aangemaakt met de genres op Horror, war, Adventure, action enz. Ook heb ik er een algemeen bijgezet waar ik achter da naam van het genre heb geschreven in een aparte kolom. (sommigen hebben meerdere genres)
Nu zou ik graag willen weten hoe ik de filmen die op tabblad algemeen staan vanzelf op de tabbladen van hun genre te laten terechtkomen.
Ik heb hier al een half uur zitten klommelen met functies ma het lukt nie echt.
Misschien hebben jullie ook nog andere ideeen om dit te laten gebeuren binnen excel?

Alle hulp is welkom.

vert.zoeken en horiz.zoeken

zoek dit op bij de functies

PS: Software next time

Coop

Legacy Member
Kunt ge me dan eens een voorbeeld van die functie geven want hier lukt het echt niet (het staat op 2 tabbladen)

Breezer

Legacy Member
Coop zei:
Kunt ge me dan eens een voorbeeld van die functie geven want hier lukt het echt niet (het staat op 2 tabbladen)

zal mijn goed hart es late zien (tis tenslotte kerstmis ;) )

mail het naar davy dot boffin apestaartje gmail dot com

zal u een voorbeeldje make

Breezer

Legacy Member
Coop zei:
k thx
edit: hebde em goe gehad?

yep, heb hem gekregen,

ma twilt hier ook precies ni lukke.

sffs verder probere, nu is er bezoek.

btw, kunt dat toch ook in acces maken eigenlijk ? wrom is uw keus naar excel gegaan?

Coop

Legacy Member
omdat ik van acces de botten ken (van excel ook blijkbaar).
Zou acces moeilijk te leren zijn of duurt da maar een dagske of zo?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan