Archief - Excel: hoe maak ik een grafiek (data in kolom)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dubbelpunt

Legacy Member
Hallo, ik heb de volgende data in een kolom:

AFGHANISTAN
AFGHANISTAN
ALBANIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
enzovoort...



ik had graag een grafiekje gehad (zo een gebakje eigenlijk :p het noemt dan ook INSERT - PIE) die deze data weergeeft, maw een legende, en dan per kleur het percentage

bv: geel = BE
en dan toont het in de grafiek 2%



weet iemand hoe ik dat doe?
INSERT - PIE - SELECT DATA: dit werkt niet :confused:

valies

Legacy Member
'k Zou eerst ne Pivot (Insert > PivotTable) maken en daarvan een PivotChart (grafiek) maken.

Pivot met count of country (of wat de titel dan ook is van je kolom).
bv.
AFGHANISTAN 5
ALBANIA 10
etc...

En dan gewoon Pivot aanklikken, PivotChart maken (Options > PivotChart) van deze data en eupla :)

Dubbelpunt

Legacy Member
kun je aub wat meer uitleg geven?
ik doe Insert > PivotTable en dan selecteer ik die lange kolom...
en dan? :oink:



ik heb dus momenteel maar 1 kolom, die gewoon een lange lijst is van:
PHP:
AFGHANISTAN
AFGHANISTAN
ALBANIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
ALGERIA
AUSTRALIA
AUSTRALIA
AUSTRALIA
AUSTRALIA
AUSTRALIA
AUSTRALIA
AUSTRIA
AUSTRIA
AUSTRIA
AUSTRIA
BAHRAIN
BAHRAIN
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM
BELGIUM

enzovoort...

valies

Legacy Member
Dan moet je nog de Count van je kolom in het Values-gebied zetten. :)

Ik heb voor wat meer duidelijkheid een voorbeeldje in Excel gemaakt en er een screenshot van gemaakt. Ik heb bij elke stap nog wat uitleg gezet.

Om de Count van je kolom in het Values-gebied te zetten, moet je:
- de PivotTable (die bij jou nu slechts 1 kolom is) selecteren
- rechts komt er dan PivotTable Field List (zoals op de screenshot)
- veldje Country (of hoe je kolom ook noemt) slepen naar Values.

Eens je de pie hebt kan je nog waarden (zoals percentages) tevoorschijn toveren hoor.

http://i39.tinypic.com/5ppiso.jpg

valies

Legacy Member
Dus je krijgt niet de totalen per country? Dan staat wschl Country niet onder Row Labels bij de Pivot settings (PivotTable Field list, zie screenshot).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan