Archief - Een uploader gezocht

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jaegger159753

Legacy Member
Hey

Ik ben op zoek naar een uploadtool die makkelijk te gebruiken is en waarmee folders kunnen beheerd worden.

Ik ben met een 6tal mensen bezig aan een groepstaak waarbij we nogal wat bestanden moeten delen en om alles via mail te regelen vind ik nogal onoverzichtelijk. Ik dacht er dus aan om een uploader te gebruiken zodat iedereen zijn documenten kan uploaden en iedereen alle bestanden kan raadplegen & downloaden. Liefst ook een uploader met weinig of geen wachttijd om te downloaden (het zijn immers bestanden die kleiner zijn dan 10 mb)

Mijn eerste gedacht was megaupload maar blijkbaar als je een bestand upload, moet je die naar de folder kopieren maar staat het er dubbel in, en als je dan ene verwijdert, gaat de andere weg =/. Rapidshare is ook geen optie gezien je maar 1 bestand om de zoveel minuten kan downloaden.

Heb er ook een paar andere getest (easy share, hotfile maar dat staat me precies ook ni aan :p)

Alvast bedankt!

omglolwtfkthx

Legacy Member
is er iemand met webruimte bij telenet of belgacom? download dan een programma zoals filezilla en upload daar alles op en dan moet je iedereen die link geven en dan kunnen ze er allemaal aan. zonder dat iemand zich ergens moet registreren.

Timmos

Legacy Member
Gebruik dan Dropbox. Dat synchroniseert bepaalde mappen op de pc van elke account verbonden met jouw specifiek project.

Of als het geen binaire bestanden betreft en je moet veel aanpassingen maken hierin, kan je misschien Subversion overwegen.

PureFun

Legacy Member
Dan moet het al mogelijk zijn om je ftp pass te veranderen los van je isp pass en moet je isp ftp verbindingen toelaten van buiten hun range, geen idee hoe het met bgc/tn zit maar niet alle isps voldoen aan al deze voorwaarden. Een ftp client lijkt voor de gemiddelde huidige internet gebruiker ook wat te ingewikkeld, kan je net zo goed een svn gebruiken om ook veranderingen/oude versies bij te houden.

Zoals reeds gezegd lijkt dropbox de beste user idiot proof oplossing. Eventueel google waves filesharing/syncing indien dit al werkt.

Jaegger159753

Legacy Member
Net die dropbox geinstalleerd, het ziet er zeer interessant uit! :bow:
Nog wel een vraagje, stel ik wil die "dropbox" raadplegen vanop een pc in de bib, moet ik dan telkens dat programma opnieuw installeren of kan het via die dropbox.com?

@omglol, ik heb idd een webhost voor een website die ik beheer. Filezilla is een alternatief voor smartFTP geloof ik? Dan moet ik aan iedereen van mijn groep vragen om dat ftp programma te installeren om hun bestanden up te loaden, en ftp programmas zijn volgens mij te veel werk/ingewikkeld voor pc leken (maw de vrouwen in mijn groep :D). Dropbox lijkt me iets veel simpeler dus ik zal dat eens proberen

Bedankt!

Bouver

Legacy Member
Het kan via dropbox.com, gewoon inloggen en je ziet uw mappen en files.

Gunstn

Legacy Member
Ik gebruik ook al een eindje dropbox om mijn Eindwerk op pc en laptop up to date te houden en te backuppen online, en ik moet zeggen dat ik er heel tevreden over ben, 2gb gratis backup space en goeie synchronisatie, aanrader dus!
enigste nadeel is dat ik niet apart mappen kan sharen met dorpbox, ik krijg het icoontje niet te zien ...

Japser

Legacy Member
voor school hebben wij die tortoise gebruikt .
Maar Dropbox is eigenlijk ook heel makkelijk (mischien zelf makkelijker)

edit bij dropbox moet ge die tool hebben geinstalleerd.

Gunstn

Legacy Member
Japser zei:
voor school hebben wij die tortoise gebruikt .
Maar Dropbox is eigenlijk ook heel makkelijk (mischien zelf makkelijker)

edit bij dropbox moet ge die tool hebben geinstalleerd.

ge kunt ook via de website uploaden iirc ...

Tha Soul

Legacy Member
Jaegger159753 zei:
Ivm dropbox, stel een andere persoon van mijn groep wil bestanden uploaden, dan moet hij enkel inloggen op mijn account op dropbox.com?
Ik zie niet in waarom er dan in die "getting started" staat :p:
"Step 3: Install Dropbox (Dropbox - Download Dropbox - Online backup, file sync and sharing made easy.) on other computers you use, and they'll also receive a copy of the files you've put in your Dropbox."

Normaal moet iedereen gewoon een account aanmaken en dan voegt gij die toe aan "uw dropbox". Iedereen die gij toevoegd, wordt dan gesyncroniseerd.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan