Archief - Draadloos netwerk met hoge netwerk latency

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

crazyman2

Legacy Member
Ik zit met het volgende probleem, sinds ik een nieuwe PC heb (Vista, 32 bits) heb ik constant last van het netwerk dat uitvalt, en hoge netwerk latency soms. Pieken van soms wel 1500 ms van PC naar router. Na wat zoekwerk lag dit blijkbaar aan Vista die om de zoveel tijd opnieuw zoekt naar andere draadloze netwerken, dus had ik er een programmaatje voor gedownload (WLAN optimizer) waardoor de network latency precies toch verminderde.

Maar in TF2 heb ik nog steeds last van 1-2 seconden lag soms, vermoedelijk door de hoge netwerk latency, want het is op elke server.

Ik heb al geprobeerd in cmd met ping -n <nummer> 192.168.0.1 om te kijken of er een verband zit tussen de latency, maar het is blijkbaar totaal willekeurig.

Verder valt het netwerk soms "uit", met Networkstumbler zie ik het netwerk wel, maar in het netwerkcentrum van Vista niet, als ik de netwerkadapter eens uit en nadien terug inschakel, vindt Vista het netwerk ineens wel ... PS3 blijft draadloos prima werken, desondanks dat de PC het netwerk niet detecteert. Een USB stick die ik op de PC had opaangesloten detecteert het netwerk dan ook niet, dus ik denk niet dat het de netwerkadapter is die tegenwerkt. Waardoor ik dus vermoed dat het Vista is die voor problemen zorgt.

Verder heb ik het gewoonlijke al eens geprobeerd, prutsen met de router instellingen (D-link DIR-615), router en modem resetten maar niets blijkt te helpen.

Herkent iemand deze situatie, of kent iemand programma's om mijn netwerk eens door te lichten?

Alvast bedankt.

RpR

Legacy Member
Misschien een zeer rare oplossing maar zet gewoon een accesspoint of router in client mode en sluit uw pc aan op die router.

deadlysmokey

Legacy Member
welk type draadloze netwerkkaart heb je ??
ik heb op laptop een atheros ar5007eg en heb min of meer hetzelfde probleem
deze kaart is echter gekend als probleemkaart, vele drivers geprobeerd enz
onder win 7 werkt ze momenteel het beste.

menace2070

Legacy Member
installeer eens het laatste SP voor je vista, die lost ook wat probs op.

crazyman2

Legacy Member
Bedankt voor de suggestie, en dat heb ik ook gedaan!
Geen disconnects meer.

Nu voel ik me wel wat stom dat ik niet wist dat er een SP2 voor Vista was ... Ik dacht dat het nog maar tot SP1 was.

Anyway, iedereen bedankt voor zijn input! (en deze mag dicht als een admin tijd heeft)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan