crazyman2
Legacy Member
Ik zit met het volgende probleem, sinds ik een nieuwe PC heb (Vista, 32 bits) heb ik constant last van het netwerk dat uitvalt, en hoge netwerk latency soms. Pieken van soms wel 1500 ms van PC naar router. Na wat zoekwerk lag dit blijkbaar aan Vista die om de zoveel tijd opnieuw zoekt naar andere draadloze netwerken, dus had ik er een programmaatje voor gedownload (WLAN optimizer) waardoor de network latency precies toch verminderde.
Maar in TF2 heb ik nog steeds last van 1-2 seconden lag soms, vermoedelijk door de hoge netwerk latency, want het is op elke server.
Ik heb al geprobeerd in cmd met ping -n <nummer> 192.168.0.1 om te kijken of er een verband zit tussen de latency, maar het is blijkbaar totaal willekeurig.
Verder valt het netwerk soms "uit", met Networkstumbler zie ik het netwerk wel, maar in het netwerkcentrum van Vista niet, als ik de netwerkadapter eens uit en nadien terug inschakel, vindt Vista het netwerk ineens wel ... PS3 blijft draadloos prima werken, desondanks dat de PC het netwerk niet detecteert. Een USB stick die ik op de PC had opaangesloten detecteert het netwerk dan ook niet, dus ik denk niet dat het de netwerkadapter is die tegenwerkt. Waardoor ik dus vermoed dat het Vista is die voor problemen zorgt.
Verder heb ik het gewoonlijke al eens geprobeerd, prutsen met de router instellingen (D-link DIR-615), router en modem resetten maar niets blijkt te helpen.
Herkent iemand deze situatie, of kent iemand programma's om mijn netwerk eens door te lichten?
Alvast bedankt.
Maar in TF2 heb ik nog steeds last van 1-2 seconden lag soms, vermoedelijk door de hoge netwerk latency, want het is op elke server.
Ik heb al geprobeerd in cmd met ping -n <nummer> 192.168.0.1 om te kijken of er een verband zit tussen de latency, maar het is blijkbaar totaal willekeurig.
Verder valt het netwerk soms "uit", met Networkstumbler zie ik het netwerk wel, maar in het netwerkcentrum van Vista niet, als ik de netwerkadapter eens uit en nadien terug inschakel, vindt Vista het netwerk ineens wel ... PS3 blijft draadloos prima werken, desondanks dat de PC het netwerk niet detecteert. Een USB stick die ik op de PC had opaangesloten detecteert het netwerk dan ook niet, dus ik denk niet dat het de netwerkadapter is die tegenwerkt. Waardoor ik dus vermoed dat het Vista is die voor problemen zorgt.
Verder heb ik het gewoonlijke al eens geprobeerd, prutsen met de router instellingen (D-link DIR-615), router en modem resetten maar niets blijkt te helpen.
Herkent iemand deze situatie, of kent iemand programma's om mijn netwerk eens door te lichten?
Alvast bedankt.