Archief - corrupte data van dvd terughalen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

lloerdy

Legacy Member
ik heb hier vandaag zoëven mijn eerste dvdtje geschreven vandaag :] en het blijkt nu al corrupt te zijn (ik had ouders gevraagd paar schijfjes van phillips mee te nemen, kwamen ze terug met zo'n louche b-merk :/ "memorex")
het schijfje werkte na het branden dus heb ik die data verwijderd van mijn harde schijf (zelfs na een reboot was het nog goed mogelijk om de data op het schijfje te lezen :/)
nu krijg ik een error als ik het terug wil openen "d:/ is not accessible"
ook al op andere dvd-spelers getest.

bestaat er soms een tooltjes om data van corrupte dvd's te halen?
of desnoods data die je verwijderd hebt van je hd? :/
heb al zo'n paar demos van progs geprobeerd die'k vond via google maar die vinden blijkbaar ook niets op dat dvdtje :/ (ze vinden het eigenlijk niet...)

iemand die ooit in hetzelfde schuitje zat en die mij nu kan voorthelpen? :]

Edit: via de hd is dus al out of the question :/
net tooltje geprobeerd en het vond de bestanden (geen enkel ervan) niet :/

Tomba

Legacy Member
as da vandaag pas gebeurd is, ist onwss dat ge het nie van uw hd kunt recoveren, tenzij ge al ne hoop nieuwe data hebt bijgezet op uw hd

probeer getdataback es

Exit

Legacy Member
krassen op dvd? ander spelers => standalone of pc dvddrives?
op andere pc geprobeert?
wa staat er op dvd, film, data, muziek?

lloerdy

Legacy Member
T0mBa zei:
as da vandaag pas gebeurd is, ist onwss dat ge het nie van uw hd kunt recoveren, tenzij ge al ne hoop nieuwe data hebt bijgezet op uw hd

probeer getdataback es
had gisteren avp2 nog es geinstalleerd :p
hele hoop dat er nog stond van lang vervlogen tijden
maar voor de rest echt NIETS van wat ik heb weggeschreven :/ (well ja, een paar dingen, maar dan wel die dingen van het schijfje dat wel gelukt is :/)

getdataback is het eerste dat het schijfje daadwerkelijk vindt, maar het lijkt volledig leeg voor hem :p

isobuster al geprobeerd
het is een pc-cddrive, geen enkele kras te bespeuren en op geen enkele pc tot nu toe erin geslaagd nog maar toegang te krijgen tot het schijfje :/

oh well... gelukkig waren het niet zo'n erg belangrijke bestanden :/
vanaf nu gebruik wel enkel nog betrouwbare media :/
thnx voor de hulp :)

Exit

Legacy Member
mss is die dvd dan niet gesloten en raakt ge er niet op, is er zichtbaar op geschreven?
in nero gebrandt? als data en close cd/dvd aan?

lloerdy

Legacy Member
Exit zei:
mss is die dvd dan niet gesloten en raakt ge er niet op, is er zichtbaar op geschreven?
in nero gebrandt? als data en close cd/dvd aan?
in nero gebrand ja (als data en geclosed)
en die dvd werkte zelfs nog na een reboot (en nadat ik die bestanden al van m'n harde schijf volledig had verwijderd)
vlak daarna in het doosje gestoken en een paar uur later terug in dvd-speler gestoken (en bleek niet meer te werken)
dus mjah
ben in elk geval die getdataback 'ns aan't laten lopen, zien wat die zegt :)

Edit: mjah wat ik wel merkte bij't schrijven op 8x is dat de memory buffer om de 15 sec wel 'ns drastisch naar omlaag ging :/
maar ik nam gewoon aan dat dat kwam omdat mijn hd niet goed kon volgen :p
en met die buffer-underun technologiën kan er zo toch moeilijk iets foutlopen dacht'k? :/

Exit

Legacy Member
buffer underrun is beveiliging TENZIJ pauze te lang duren ...
als pc op 8X probs heeft van volen beter op 4X zetten, voor da beetje langer wachten ...

lloerdy

Legacy Member
bwah, dat waren geen pauzes ze, heb 'm nooit echt weten stoppen met doorschrijven gewoon dat die buffer reader wel 'ns durfde naar onder zakken en ineens terug naar boven gaan.
maar ik vraag me dan af wat de bottleneck zou geweest zijn :/
geheugen (256) of harde schijf?

owkay, waarschijnlijk post ik dit beter hier niet om mezelf wat leed te besparen, maar het zou niet schoon zijn van mij om na de hulp die'k van jullie hier gekregen heb gewoon te zwijgen en jullie de gelegenheid met mijn idiotie te lachen te ontnemen :]

daarjuist vind ik in de badkamer één van mijn dvd-schijfjes :]
"tiens, hoe komt dat hier?"
*hersenen schieten ineens aan volle toeren in gang*
"... couldn't be :/"
ik steek het schijfje in de speler
could be :p
jawel, mijn geschreven dvdtje :p blijkbaar was het ander gewoon een leeg schijfje dat ik vlug genomen had :p

bij deze een wijze raad :p altijd labelen die schijfjes :p
crap :p

uhm toch bedankt aan al wie mij hier geholpen heeft, paar nuttige programmas bijgevonden alvast :P

Pandoriaantje

Legacy Member
ik test altijd mijn cd/dvd's die ik brand met de scandisc functie in nero cd-dvd speed. Je zou verschieten hoeveel keer ie slechte (moeilijk leesbare) sectoren tegekomt...

Exit

Legacy Member
nie alleen labelen MAAR goed opbergen, nie rondslingeren
als ge op de schrijfkant van nen dvd-cd kijkt gaat ge zien wat en hoeveel ie geschreven heeft, meteen check of er inderdaad iets opstaat!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan