Archief - Computer doet soms raar

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

>P>Barney

Legacy Member
Daarnet wilde m'n computer niet afsluiten. Ik deed een herstart en weer wilde ie niet afsluiten. Dan heb ik maar de stroom uitgetrokken en terug herstart. Toen ie heropgestart was, toonde hij alleen m'n wallpaper, niks van pictogrammen of zelfs de startbalk niet.

Deze waarschuwing heb ik gevonden in m'n logboeken: (wat wil dit zeggen?)

Windows kan het registerbestand niet uit het geheugen verwijderen. Het geheugen voor het register is niet volledig beschikbaar. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door services die als een gebruikersaccount actief zijn. Probeer om de services zodanig te configureren dat deze als LocalService- of NetworkService-account worden gestart. Neem contact op met de netwerkbeheerder wanneer het probleem blijft bestaan.

Detail: Er zijn onvoldoende systeembronnen beschikbaar om aan de aanvraag te voldoen.


Ik heb een hijackthis genomen ook:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 19:00:21, on 2/12/2004
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\Program Files\Executive Software\Diskeeper\DkService.exe
C:\WINDOWS\SYSTEM32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
C:\Program Files\SpywareGuard\sgmain.exe
C:\Program Files\SpywareGuard\sgbhp.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Downloads\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.be/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Startpagina = file:///C:/Program%20Files/Plus18Point/Portal/portal.html
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {00000010-6F7D-442C-93E3-4A4827C2E4C8} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SpywareGuard Download Protection - {4A368E80-174F-4872-96B5-0B27DDD11DB2} - C:\Program Files\SpywareGuard\dlprotect.dll
O3 - Toolbar: (no name) - {E0E899AB-F487-11D5-8D29-0050BA6940E3} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgrWired] C:\Program Files\Intel\PROSetWired\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Startup: SpywareGuard.lnk = C:\Program Files\SpywareGuard\sgmain.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: WinZip Quick Pick.lnk = C:\Program Files\WinZip\WZQKPICK.EXE
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {0594AF7E-573B-40DF-8165-E47AB2EAEFE8} - http://akamai.downloadv3.com/binaries/P2EClient/EGAUTH_1021_EN_XP.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {39B0684F-D7BF-4743-B050-FDC3F48F7E3B} (FilePlanet Download Control Class) - http://www.fileplanet.com/fpdlmgr/cabs/FPDC_1_0_0_44.cab
O16 - DPF: {3E68E405-C6DE-49FF-83AE-41EE9F4C36CE} (Office Update Installation Engine) - http://office.microsoft.com/officeupdate/content/opuc.cab
O16 - DPF: {469C7080-8EC8-43A6-AD97-45848113743C} - http://akamai.downloadv3.com/binaries/IA/nethv32_EN_XP.cab
O16 - DPF: {62475759-9E84-458E-A1AB-5D2C442ADFDE} - http://a1540.g.akamai.net/7/1540/52...le.com/saba/nl/win/QuickTimeFullInstaller.exe
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38203.3086921296
O16 - DPF: {C3DFA998-A486-11D4-AA25-00C04F72DAEB} (MSN Photo Upload Tool) - http://sc.groups.msn.com/controls/PhotoUC/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {F54C1137-5E34-4B95-95A5-BA56D4D8D743} (Secure Delivery) - http://www.gamespot.com/KDX/kdx.cab


Hope you guys can help me. Thnx

j .

Legacy Member
Staat boven die melding: Userenv ?
Zo ja is het probleem een service die onder een verkeerd account wordt opgestart.
Download UPHC van microsoft, dat installeert een programmaatje dat mee opstart en die problemen probeert op te lossen. (Het maakt ook een log als het niet lukt, met daarin de schuldige).

Hijackthis:
verwijder:
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Startpagina = file:///C:/Program%20Files/Plus18Point/Portal/portal.html
R3 - URLSearchHook: (no name) - _{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {00000010-6F7D-442C-93E3-4A4827C2E4C8} - (no file)
O3 - Toolbar: (no name) - {E0E899AB-F487-11D5-8D29-0050BA6940E3} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime

Niets ergs, normaal niet de oorzaak van je problemen.

>P>Barney

Legacy Member
j . zei:
Staat boven die melding: Userenv ?
Zo ja is het probleem een service die onder een verkeerd account wordt opgestart.
Download UPHC van microsoft, dat installeert een programmaatje dat mee opstart en die problemen probeert op te lossen. (Het maakt ook een log als het niet lukt, met daarin de schuldige).
QUOTE]

hoe kan ik die log openen?

Alvast merci voor de antwoorden

>P>Barney

Legacy Member
nu valt ie gewoon stil. Het is te zeggen, hij maakt zo'n geluid alsof je hem afsluit (zoals de voeding die uitslaat of zo) en hij doet niks meer. blijft gewoon op desktop staan. Ik moet dan herstarten.

Kan dit aan de voeding liggen??? Of zou ik gewoon beter een format doen????

j .

Legacy Member
Normaal niet de voeding. Er is waarschijnlijk ergens een conflict met drivers/een programma. Heb je al systeemherstel geprobeerd?
N.B. kijk eens voor het log in c:\program files\UHPC (kan ook voluit geschreven zijn), of in c:\ of in mijn documenten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan