Archief - Certificaat

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

beeumen

Legacy Member
Hallo,

Na 't formatteren van mijn PC zou ik graag mijn Dexia Netbanking terug in orde willen brengen. Heb mijn dexia map destijds gecodeerd met een optie van Win XP Pro zelf. Nu ik die map wil terug zetten moet ik eerst die codering er weer afkrijgen, maar krijg opeens geen toegang meer tot die bestanden omdat mijn certificaat niet vertrouwd word. Pc zegt dat ik dat certificaat ('Kevin') kan toevoegen aan vertrouwde basiscertificaten om probleem op te lossen. Nu is mijn vraag, waar vind ik da certificaat + hoe maak ik het een vertrouwd bestand ?
Coderen is gebeurd d.m.v Map >> eigenschappen >> geavanceerd >>Inhoud coderen om gegevens te beveiligen

st3ph3n

Legacy Member
Dat is niet simpel. Je kan die map proberen te decoderen (meer info) maar het eenvoudigste is als je de backupdiskette van Dexia gebruikt.

Steven

beeumen

Legacy Member
Heb ik niet gemaakt, doe ik nooit. :)
Dat certificaat heb ik (denk ik) al gevonden bij Internet-opties >> certificaten. heb dan wa met importeren en exporteren geklungeld, maar de toegang blijft geweigerd. Nog een andere optie om dat certificaat toe te laten ?
Extra probleemke: Ik krijg mijn LAN absoluut nimeer ingesteld :confused: . Nog nooit zoveel last gehad, is da ook een gevolg van da certificaat of van SP 2 ? Ik heb geen machtiging tot werkgroep alhoewel ik zelf beheerder ben. Groeten !

AnE

Legacy Member
Ik ben niet zeker van mijn stuk, maar als je windows xp installeert en je creeert een account, dan krijg je een SID (security idenitifier) is een soort van code, die uniek is, en die je na verwijderen van account of na format niet meer terug krijgt, dan krijg je andere.... misschien is voor het decoderen de vorige sid nodig, die je jammer genoeg niet meer kan oproepen,.... is maar een wilde gok... kan zijn dat er oplossingen zijn, of dat ik er fallicant naast zit..

st3ph3n

Legacy Member
AnE heeft gelijk. Zo'n account heeft een unieke SID (en certificaat). Zelfs als je dezelfde naam en wachtwoord neemt dan nóg zal dat verschillen.

beeumen misschien heb je geen toegang meer doordat ICF aanstaat ? Of heb je soms nog andere firewallsoftware ? Zet deze (ook) eens uit en test opnieuw.

Of heb je een probleem om de Lan-instellingen lokaal te configureren ? (Door een of andere security-policy: Start -> Uitvoeren -> gpedit.msc ?)

Steven

beeumen

Legacy Member
ok, na veel zoeken en zwoegen bleek et een foutje te zijn in mijn firewall die al weken goed marcheert, en gisteren ineens met identiek dezelfde instellingen 't verkeer tegenhield. Raar... maar opgelost :applause:

M.a.w, jullie bedoelen dat ik onmogelijk mijn dexia gegevens kan decoderen ? Opnieuw aanvragen dus ?

st3ph3n

Legacy Member
Je kan ze brute-force proberen decoderen, met een of ander programma. Misschien staat het wel op de site die ik eerder vermeldde.

Steven

sheLLCoder

Legacy Member
Het is niet mogelijk om zelf je gecodeerde bestanden terug om te zetten, omdat hij een sleutel aanmaakt via je SID(is eerder al uitgelegd geweest).
Neem maar contact op met microsoft belgië, deze mensen kunnen je verder helpen.

( Er zijn programma's die dit kunnen, maar deze zijn niet betrouwbaar )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan