Archief - CD drive verdwenen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wundagore

Legacy Member
ok mijn probleem:
zondag zag ik voor het eerst dat mijn cd roms verdwenen waren, een cd rom en een dvd schrijver en hierna startte mijn pc gewoon niet meer op. geen probleem mijn drives werden herkent in bios dus ik formateerdde gewoon.Nu zit ik met hetzelfde probleem!
mijn drives worden herkent in een windows en in bios bij het opstart scherm( waar je cpu speed enz kan zien ) ide 1 master ... hd en dan bij het 4de staat een vreemde tekenreeks iets van ùù$^$$^:$^$) ik gok dus een mbr virus maar ik weet niet hoe ik het weg kan krijgen.
Ik heb een registery fix geprobeert voor de cd drives. voor win xp, gevonden op die microsoft site die registery fix.
maar nu zit ik zonder inspiratie.
mijn ide kabels zitten vast, zojuist nog gecontroleerd.

st3ph3n

Legacy Member
De MBR staat los van CD drives.

Verwijder die drives eens uit Configuratiescherm -> Systeem -> Hardware -> Apparaatbeheer -> DVD-/cd-romstations en herstart de pc zodat ze opnieuw gedetecteerd worden.

Waar krijg je juist die vreemde tekenreeks te zien ?

Steven

AnE

Legacy Member
idd MBR staat los van cd-drives, moest het nu een virus zijn dat in u memory blijft (wat ik nog nooit ben tegengekomen) maar dat in u memory blijft hangen, zelfs na reboot, en dat telkens u drives infecteert, dan is er nog een optie...
De stekker uittrekken voor net iets meer dan 7 seconden, want de pc gewoon uitzetten zorgt er niet voor dat er geen stroom meer zit op u memory.... Het klinkt allemaal wel heeel raar :s

Wundagore

Legacy Member
bij apparaatbeheer staat niets van cd/dvd drives onder dat tabblad.
daar ben ik al gaan kijken maar er staat gewoon niets
in het register heb ik al een register sleutel leeggemaakt. het was iets met upperfilters en lowerfilters. de sleutelnaam weet ik niet meer.
die tekenreeks krijg ik in het opstartproces
dus stroom aan en dan doet hij een memorycheck
daarna krijg ik te zien amd athlon 1.333 (10 x 133) en dan
primary master: hd 1
rimary slave: hd2
secondary master: none
secondary slave: ùù$^ù$=6666484$ùm$^=$

zoiets dus :)
ik begin nu het idee te krijgen dat mijn secondary master aan iets toegewezen moet worden maar hoe dat wet ik niet.ik heb in bios ook al geprobeert om op de secondary master iets te laten detecteren maar dat lukt niet.
i kleine theorie: als ik met een win98 bootdisk in dos geraak en dan killdisk gebruik dan kan ik nog niet formateren zeker aangezien mijn cd drives onder dos niet worden herkent atm? :unsure:

AnE

Legacy Member
hmmm... is inderdaad iets raars... al eens hardwarematig wat geprobeerd? andere IDE-kabel ofzo.... want als je die tekenreeks al in het bios krijgt, dan heeft dit niet met windows of je HD's te maken.... het bios staat daar los van... als dat geen soelaas brengt, kan je mss (maar enkel in uiterste geval aan te raden, na alle andere opties) kan je mss je bios een flashen ofzo....Mss is er ergens op de één of andere manier iets fout gegaan in dat EEPROM-chipke (u cmos-chip maw)...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan