Eagle-Eye
Legacy Member
Hey
Al een paar weken heb ik problemen met m'n computer, waarbij er op onregelmatige intervallen artifacts op m'n scherm komen. Dit kan gebeuren terwijl de PC een half uur niks staat te doen, maar ook tijdens of na het spelen van een spel. Deze eindigen altijd in een BSOD, veroorzaakt door atikmdag.sys, en resetten of uitdoen is dan nog de enige optie.
Na rebooten, gebeurt het soms dat de problemen gewoon blijven maar na 3 à 4 keer rebooten is het dan meestal opgelost.
Vandaag wou ik een systeemherstel doen om te zien of dat hielp, maar terwijl de PC bezig was met het systeem te herstellen is er zo'n BSOD opgedoken.
Dit heeft tot gevolg dat ik Windows eigenlijk niet meer kan opstarten. Alles gaat goed tijdens het booten (bios etc kan ik zonder problemen inkijken) maar zowel in Veilige als Normale modus, krijg ik niets meer te zien dan een zwart scherm met een cursor op het moment waarop normaal gezien Windows geladen word. De muiscursor kan ik zonder problemen bewegen, dus het is niet gewoon de PC die vastslaat op dat moment. Na 20 minuten gaat de monitor ook in power-save-mode, zoals ingesteld in Windows.
Daarom denk ik dus dat Windows zelf wel laadt, maar dat het beeld zelf gewoon niet wordt doorgegeven. Ik heb al geprobeerd met de grafische kaart die er anders inzit (ATi HD4890) en de on-board VGA, maar beiden geven hetzelfde resultaat.
Tijdens het booten met CD-ROM gebeurt identiek hetzelfde trouwens, zowel met Vista- als upgrade-7-DVD.
Gigabyte Express Recovery2 (zoals in opstartscherm staat) of Windows herinstalleren/herstellen vanop DVD lukken niet.

Al een paar weken heb ik problemen met m'n computer, waarbij er op onregelmatige intervallen artifacts op m'n scherm komen. Dit kan gebeuren terwijl de PC een half uur niks staat te doen, maar ook tijdens of na het spelen van een spel. Deze eindigen altijd in een BSOD, veroorzaakt door atikmdag.sys, en resetten of uitdoen is dan nog de enige optie.
Na rebooten, gebeurt het soms dat de problemen gewoon blijven maar na 3 à 4 keer rebooten is het dan meestal opgelost.
Vandaag wou ik een systeemherstel doen om te zien of dat hielp, maar terwijl de PC bezig was met het systeem te herstellen is er zo'n BSOD opgedoken.
Dit heeft tot gevolg dat ik Windows eigenlijk niet meer kan opstarten. Alles gaat goed tijdens het booten (bios etc kan ik zonder problemen inkijken) maar zowel in Veilige als Normale modus, krijg ik niets meer te zien dan een zwart scherm met een cursor op het moment waarop normaal gezien Windows geladen word. De muiscursor kan ik zonder problemen bewegen, dus het is niet gewoon de PC die vastslaat op dat moment. Na 20 minuten gaat de monitor ook in power-save-mode, zoals ingesteld in Windows.
Daarom denk ik dus dat Windows zelf wel laadt, maar dat het beeld zelf gewoon niet wordt doorgegeven. Ik heb al geprobeerd met de grafische kaart die er anders inzit (ATi HD4890) en de on-board VGA, maar beiden geven hetzelfde resultaat.
Tijdens het booten met CD-ROM gebeurt identiek hetzelfde trouwens, zowel met Vista- als upgrade-7-DVD.
Gigabyte Express Recovery2 (zoals in opstartscherm staat) of Windows herinstalleren/herstellen vanop DVD lukken niet.
