Archief - browsers crashen bij het bewaren van een afbeelding

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Albireo

Legacy Member
Internet Explorer 8, Firefox 3.5.3 en Chrome 3 crashen als ik een afbeelding op een website probeer te bewaren. Ik krijg geen foutmelding en in de eventlog is ook niets te zien. Enkel IE 8 64-bit crasht niet.

Ook als ik een afbeelding in m'n browser kopieer, plak in IrfanView en dan bewaar crasht IrfanView ook (ook zonder enige foutmelding).
Paint aan de andere hand crasht dan weer niet.

Ik heb Windows al eens opgestart zonder m'n startup-items en ook eens zonder m'n niet-windows services, maar dat heeft niets verholpen. Ook in safe-mode blijven de crashes.

Voor de rest werkt alles stabiel en zonder problemen (uitgezonderd Sacred 2, maar dat is normaal)


Ik weet niet precies wanneer die crashes begonnen zijn, maar ik heb recent nog m'n moederbord/CPU/geheugen vervangen en ik denk dat het sinds dan is (uiteraard wel een clean install gedaan daarna).

Ik heb windows 7 RC 64 bit.

Exit

Legacy Member
zonder herinstallatie ander mobo geplaatst of windows nieuw installed?

Albireo

Legacy Member
Exit zei:
zonder herinstallatie ander mobo geplaatst of windows nieuw installed?

opnieuw geïnstalleerd

en ik merk net dat een webpage bewaren ook niet gaat :confused:

chrome doet helemaal niets, Firefox crasht zonder foutmelding en IE geeft de normale foutprocedure.... :s

edit:
en PDF's bewaren gaat ook niet meer...

edit 2:
Het ligt niet aan de browsers maar aan het dialoogvenster voor het openen of bewaren van bestanden... en het is in alle programma's... fuck... :doh:

M'n beste gok is dat 1 van de schijven in m'n raid 0 aan het sterven is en dat ik daardoor met een beschadigd DLL-bestand zit... Ik heb 2 oude raptors van 32BG en met 1 van die 2 heb ik de laaste weken al herhaaldelijk last gehad. Maar tegen beter weten in heb na de installatie van m'n nieuw moederbord die twee toch maar in raid 0 gezet omdat 32 GB als opstartschijf erg krap kan worden.

edit 3:
Net een email gekregen van amazon.co.uk dat ze Windows 7 verscheept hebben. :woohoo: Zodra dat hier binnenvalt, zullen we die mogelijk defecte harde schijf eruit zwieren en het dan nog eens proberen ;)

Albireo

Legacy Member
Het probleem is opgelost met het commando "sfc /scannow". Er was echter meer dan 1 file corrupt en ze konden niet allemaal gerepareerd worden. En in plaats van dan een mooi overzichtje te geven van alle gerepareerde en niet-repareerbare bestanden verwijzen ze je gewoon naar een of ander ononverzichtelijk log-bestand van 3,12MB :sop:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan