Archief - Bootprobleem (vertraagd)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ghastly

Legacy Member
Hey,
Ik zit met een probke!

Alles op de pc werkte goed (verwachtte dat al niet van Aldi-pc)! Haal er de HDD uit om andere te kopieren en hersteek ze omdat de andere er niet op past (grmbl medion moederbord!!).
Ik installeer SP2 en VMWare (liggen er al terug af!).

Boot duurt nu 4min en da vind ik veeeeeeel te lang!!

Heb al volledig geformatteerd en XP Pro herinstalleerd, probleem blijft!
Heb ik BIOS nie durven prutsen, maar daar staat primary bootsector op "cardreader", HDD-0 staat pas op 3.

Vriend van mij wees me op DMA van HDD (wat het was wist hij ook nie) dat zou kunnen vertragen. Kan da kloppen en zoja, hoe zet ik het aan/uit??

Of scheelt het nog aan iets anders??

Thx

PS: pc-config: P4, 3.0G, 256mb, ATI radeon 9800XT, 160gig HDD.

demon326

Legacy Member
zet uw HDD-0 eens als eerste boot device dat zou al goed kunnen helpen

Exit

Legacy Member
"u dma" (of udma, ultra dma), is in win in te stellen bij de ide controller maar zet in bios die cardreader maar naar achteren. zet hdd0 als 1ste.

Ghastly

Legacy Member
Nog steeds zelfde probleem!
De UDMA staat enabled, HDD-0 op 1 en win xp volledig herinstalleerd...

Maar nog altijd zolang wachten voordat hij opstart!
Pffff...

Exit

Legacy Member
waar doet ie het langst over ... vanaf pc aanzet hebt ge een aantal onderdelen ...

post (graka bios getoond heel kort)
bios zoekt alle apparaten
bios (part 2) zoekt boot (meestal kort)
windows laden tot aan login scherm
windows starten (als ge inlogd)

als ge dit ens wilt bekijken en meten hoelang elk del duurt zullen we kunnen helpen met da deel wa traagst gaat.
als ook wa de speqs zijn (is die laatste uit aldi? dan zal ik eens kunnen luisteren naar de hersteldenst daar, ken er iemand)

Ghastly

Legacy Member
De vorige uit den Aldi heeft nen P4, 3.0 GHz, met 512 (of 256) MB RAM, Radeon 9800XT 128MB (TV-out enzo), Seagate 160 Gig HDD en nu Win XP Pro.

Probleem hier is da ik zelfs geen specs te zien krijg bij opstart!
Hij toont gewoon shield van Intel en 3 min derachter Welkom van Win Xp...
Da is altijd al zo geweest (nie dat het zolang duurde, he), dus ik kan u nie echt zeggen welk deel het langste duurt...

Ne keer dat WinXp inlogscherm komt, dan loopt hij vlot, dus geen volgestouwde opstartmenu (kan ook nie bij nieuwe installatie :/).

Nog een bijkomend driverprob, maar da zal ik wel ergens anders poste!

Thx voor eventuele hulp!

Exit

Legacy Member
bij booten een bootscreen is normaal, kunt ge normaal afzetten in bios maar dan moet ge toch laadscherm xp zien + scherm (intel wrs dan) voor bios, die 2 kunt ge toch timen?

Ghastly

Legacy Member
Ik krijg geen scherm (bios noch andere gegevens) voor mijn shield van Intel, daar blijft hij 3-4min steken en dan krijg ik Welkom van Windows, daartussen niks, zelfs geen fans die harder draaien...

Na de welkom van win xp start hij aan normale snelheid op, 0.5min voor bureaublad volledig te laden (virusprog + alle instellingen geladen).

HELP!

Ghastly

Legacy Member
PROBLEM SOLVED!!

Drivers van cardreader waren niet of niet goed geïnstalleerd.
Die drivers geüpdated en geïnstalleerd, pc start weer soepelkes op!

Thx for all the help!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan