Archief - Boot error

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

VeRTeX

Legacy Member
Een paar maand geleden had men bro Linux bij op men PC geinstalleerd (win 2K stond er al op). Nu heeft hij het terug verwijderd, maar wanneer ik men pc nu opstart komt er:
Verifying DMI Pool Data
Grub _

Na te zitte google'n en vanalles te lezen denk ik dat het iets te maken heeft met men boot record (MBR) waarin grub regelt van wat geboot wordt en die nog steeds wil booten van linux maar het niet meer vindt ofzo.

Ik heb geprobeerd van met deze http://www.ntfs.com/boot-disk.htm boot file ergens te geraken, maar als ik wil booten van die diskette zegt men pc:
PXE-E53: No boot filename received
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

Kan iemand me helpen? Ik neem aan dat ik gewoon die grub van men MBR moet zien te verwijderen, right?

Bedankt!

dJeez

Legacy Member
Booten van Windows opstartdisk (of Windows CD - recovery), daarna fixmbr of fdisk /mbr en je probleem is opgelost.

Exit

Legacy Member
indeed, booten win cd, recovery console binnen gaan, en fixmbr (eventuel ook fixboot)

VeRTeX

Legacy Member
Ik heb eindelijk men windows cd, maar terug als ik boot van de cd krijg ik hetvolgende:
Boot from CD:

Intel UNDI, PXE-2.0 (build 067)
Copyright (C) 1997,1998 Intel Corporation

DHCP MAC ADD: 00 D0 B7 0E A2 2A
PXE-E53: No boot filename received
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

En nu zit ik nog vast :/

C-dude

Legacy Member
Hij probeert te booten dmv een dhcpserver.
Kijk in bios eens of hij wel degelijk van cd opstart ipv network device ofzo.

edit: denk dat je zelf op toets moet drukken om te kiezen voor starten vanaf cd of hd.

VeRTeX

Legacy Member
en hoe zorg ik ervoor da hij anders boot, deftig maw?

als ik ctrl-s doe krijg ik dit:
Boot protocol: PXE
PnP/BEV Boot: Disable
Default Boot: Local
Local Boot: Enabme
Prompt Time: 2
Setup Message: Enable
Power Mgmt: ACPI

in bios staan alle boot volgordes op Boot from cd rom en
Boot from other devices: Disabled (anders krijg ik weer die Grub error)

Edit: ik heb wat zitten prutsen met bovenstaande settings waardoor hij wel effectie van de cd bootte (denk ik toch), maar volgens mij is men windows cd defect. Ik probeer het in het wknd wel eens met een andere.

VeRTeX

Legacy Member
Boot from CD:
DISK BOOT FAILURE, INSERT SUSTEM DISK AND PRESS ENTER

alhoewel dat als ik enter drukt, bij een halve second na "Boot from CD:" al de failure geeft, misschien zoekt hij op de verkeerde plaats, want een cd lezen/accessen duurt toch iets langer dan een halve second normaal

(Ik hoor de cd echt wel draaien, dus het kan echt wel aan de cd liggen :s)

Exit

Legacy Member
is da originele cdrom? zelf geschreven cd? is cd BOOTABLE? kunt ge checken met bvb winiso ...

Cinosten

Legacy Member
Je kan ook altijd een opstart disketteke maken. In windows 98 kon je dat nog... daar staat dan het progje fdisk op. Het commando "fidisk /mbr" zal ook je mbr terug herstellen. Dan wel je bios laten opstarten van diskette.

Als je geen opstartdiskette hebt, dan moet je formateren in windows en opstartdiskette of systeemdiskete aanvinken, en dan het programma fdisk (dos progje) er op zetten. Dit kan je wel op internet vinden, denk ik ...

Hope this helps... Good luck
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan