Speedy
Legacy Member
Hallo iedereen,
We hebben thuis een draadloos netwerk, de router staat in de garage (linksys WRT160N) voor de rest hebben we ook een access point (TP-Link TL-WA5110G) omdat het signaal van de router op de kamers boven ondermaats is.
Vroeger had die router een WEP beveiliging maar een 3 weken geleden heeft er een pipo onze wifi gehacked en gans onze limiet opgebruikt.
Toen zijn we overgeschakeld naar WPA2 Personal maar nu blijkt dat die access point niet overweg kan met WPA2.
Het internet op onze kamers boven is dus enorm slecht nu.
Wat zijn de oplossingen hiervoor? Terug naar WEP maar moeilijker paswoord kiezen? Ik had iets gelezen over MAC filteren?
Bestaat er ook geen software die we kunnen installeren zodat we kunnen zien welke computers er proberen toegang te krijgen tot ons netwerk? Zodat we dan kunnen beslissen om ze toe te laten of niet?
Alvast bedankt
Speedy
We hebben thuis een draadloos netwerk, de router staat in de garage (linksys WRT160N) voor de rest hebben we ook een access point (TP-Link TL-WA5110G) omdat het signaal van de router op de kamers boven ondermaats is.
Vroeger had die router een WEP beveiliging maar een 3 weken geleden heeft er een pipo onze wifi gehacked en gans onze limiet opgebruikt.
Toen zijn we overgeschakeld naar WPA2 Personal maar nu blijkt dat die access point niet overweg kan met WPA2.
Het internet op onze kamers boven is dus enorm slecht nu.
Wat zijn de oplossingen hiervoor? Terug naar WEP maar moeilijker paswoord kiezen? Ik had iets gelezen over MAC filteren?
Bestaat er ook geen software die we kunnen installeren zodat we kunnen zien welke computers er proberen toegang te krijgen tot ons netwerk? Zodat we dan kunnen beslissen om ze toe te laten of niet?
Alvast bedankt
Speedy