Archief - Beste OS voor DivXbox

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Anoniem09

Legacy Member
Ik zou graag een DivXbox maken maar weet niet goed welke software erop moet. Ik heb al gezocht en ben deze proggjes tegengekomen:

- GeeXbox
- MythTV
- Freevo
- Movix

Ik zou graag het programma willen instaleren dat het makkelijkste werkt, en liefst met afstandbediening. Zou het mogelijk zijn een programma te instaleren waarvoor je geen muis of keyboard meer nodig hebt maar alles met afstandsbediening kan doen?

Al die programma's dat ik zojuist heb opgenoemd zijn allemaal linux-based programma's. Zou ik bevoorbeeld Damn Small Linux kunnen instaleren en dan daarop één van deze programma's instaleren? Want het moet niets anders kunnen als één van deze programma's draaien.

G|N|

Legacy Member
ik heb al met mythtv gewerkt en mja het werkt allemaal wel, maar nog niet perfect

ik heb bv. nog niets tegen gekomen om fatsoenlijk ondertiteling af te spelen en de configuratie vond ik ook niet zo gemakkelijk.

het werkt wel goed met afstandsbediening en ziet er heel mooi uit! dus misschien heb je meer geluk en is het wel je ding

(en als je iets hebt gevonden, laat het dan weten, ben er ook al lang naar op zoek)

Anoniem09

Legacy Member
Movix werkt prachtig, heb het hierjuist allemaal geprobeerd, ondertiteling gaat vanzelf, ja kan zelfs per 0.1seconden de ondertiteling opschuiven enzo. Je kan van CD's lezen, DVD's, van de HD, maar van netwerk is me nog niet gelukt. En ook is er volgens mij geen ondersteuning voor afstandsbediening

G|N|

Legacy Member
koenpje zei:
Movix werkt prachtig, heb het hierjuist allemaal geprobeerd, ondertiteling gaat vanzelf, ja kan zelfs per 0.1seconden de ondertiteling opschuiven enzo. Je kan van CD's lezen, DVD's, van de HD, maar van netwerk is me nog niet gelukt. En ook is er volgens mij geen ondersteuning voor afstandsbediening


voor die netwerkondersteuning: je zal eens moeten kijken of mplayer gecomileert is met smb support (maar dat betwijfel ik)

en afstandsbediening: zoek naar het programma LIRC (maar omdat het een boot-cd is zal dat ook wel niet gaan, omdat er geen configuratie kan opgeslagen worden)

BiFi

Legacy Member
freevo werkt ook deftig en is imho beter afgewerkt als MoviX ( maar niet beschikbaar als live-CD )

NecroNeo

Legacy Member
ik heb freevo + gentoo (wel niet aan kabeltelevisie gekoppeld) met een geforce 4 mx 440 voor output naar TVscherm

+ lirc voor afstandsbediening : werkt zeer goed eenmaal goed geconfigureerd kan je zowat alles doen zonder keyb/mouse (wel in je bios halt on keyb error afzetten :D)

RipTor

Legacy Member
Xbox en daarop het OS EvolutionX installeren (beste distro is diene van Firefucker imo). XBMC als dashboard installeren. Xbox in netwerk met uwe pc zodat ge films (en tv zenders) kunt streamen over netwerk.

Daar kan gene enkele pc software tegenop.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan