Archief - Belgacom sluit poorten?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

centralzero

Legacy Member
Je kan een website hosten op een andere poort. Ikzelf heb mijn webserver laten luisteren naar poort 8080 ipv 80, dit omdat Telenet alle poorten blokkeert tem 1024. Een gevolg is dan wel dat je de website zo moet uittypen in de browser: "www.mydomain.tk:8080". Weet niet precies hoe je dat dan weer kan oplossen..

Yank

Legacy Member
't Zal wel vooral zijn om hun Belgacom Boxen veilig te stellen zodat ze niet meer kunnen gekraakt worden.
Thuis een webserver draaien met die uploadsnelheid is toch niet doenbaar, tenzij het enorm kleine sites zijn, maar dan kun je evengoed gratis webhosting gebruiken.

Moesten ze willen dat je geen webserver meer draait, zouden ze alle inkomende http/https-requests tegenhouden in de firewall, niet enkel de poorten sluiten.

D-dude

Legacy Member
Ik denk nu ook eerlijk gezegd dat het voor veiligheid is en niet iets anders.

centralzero

Legacy Member
Hoezo niet iets anders? is gewoon geldklopperij..
Officeline = alle poorten open + extra 10-tallen €'s per maand kwijt

Exit

Legacy Member
1ste plaats zal wel zijn voor de belgacom hacker tegen te gaan.
dan kan er geen html (b-box interface oa) meer via internet geraadpleegd worden tenzij aangepast.

JelleMees

Legacy Member
Waarom is dit zo'n wereldnieuws? Gewoon omdat het Belgacom is. Telenet heeft deze poorten al lang geleden geblokkeerd en nobody gives a damn...

Yank

Legacy Member
centralzero zei:
Hoezo niet iets anders? is gewoon geldklopperij..
Officeline = alle poorten open + extra 10-tallen €'s per maand kwijt
als ge hosting wilt, koop dan gewoon zo'n goedkoop pakje van 20-30 euro per jaar en dat gaat al 100x vlotter dan je verbinding thuis (en dan spreken we nog niet over uptime)

m1dnight

Legacy Member
True..

Dat ze van mijn part die lijnen toe doen? Enkel een kleine aankondiging uit beleefdheid oid mocht wel vind ik. Zal echt niemand last van hebben hoor denkik. Een paar enkelingen misschien..

Ceulemans

Legacy Member
Hiermee bezorgt Belgacom firma's die gebruik maken van portforwarding naar poort 80 flink wat werk !!!
Wij hebben zo een paar honderd systemen voor camerabewaking staan, bij Belgacom internet voor 99% geconfigureerd op poort 80.
Gezien de stormloop aan oproepen, zijn wij nu nog meer dan al het geval was op zoek naar een gemotiveerde medewerk om ons team te versterken.
Geïnteresseerden kunnen reageren via mail naar [email protected]
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan