BladeDancer35
Legacy Member
Even een korte situatieschets:
Op het thuisnetwerk zit één en ander aangesloten, gaande van de TV en de Blu-ray tot GSM's en PC's. Soms wireless, soms wired, afhankelijk van hun locatie.
De PC's bijvoorbeeld maken via een draadloze verbinding connectie met internet. So far so good.
Ik heb nu ook een kabel aangesloten tussen twee PC's onderling, om zo hun gigabit adapters te kunnen gebruiken. Vista geeft dan netjes twee verbindingen weer, namelijk 'wireless - local & internet' en 'wired - local only'. De wireless gaat van 270-300Mb/s, terwijl de kabel mooi 1,0Gb/s aangeeft.
Maar vraag is nu, ik wil die snelle verbinding gebruiken als aparte lan tussen die twee PC's. Dit is ideaal om snel wat grotere bestanden over te sleuren, zonder daarvoor de usb of de externe hd uit te halen.
Hoe kan ik Vista nu duidelijk maken dat, als ik iets op de hd zet van de andere PC, er gebruik wordt gemaakt van het gigabit netwerk en niet van de draadloze verbinding. Deze is namelijk een pak trager, zeker voor bestandsoverdracht.
Enige suggestie?
Op het thuisnetwerk zit één en ander aangesloten, gaande van de TV en de Blu-ray tot GSM's en PC's. Soms wireless, soms wired, afhankelijk van hun locatie.
De PC's bijvoorbeeld maken via een draadloze verbinding connectie met internet. So far so good.
Ik heb nu ook een kabel aangesloten tussen twee PC's onderling, om zo hun gigabit adapters te kunnen gebruiken. Vista geeft dan netjes twee verbindingen weer, namelijk 'wireless - local & internet' en 'wired - local only'. De wireless gaat van 270-300Mb/s, terwijl de kabel mooi 1,0Gb/s aangeeft.
Maar vraag is nu, ik wil die snelle verbinding gebruiken als aparte lan tussen die twee PC's. Dit is ideaal om snel wat grotere bestanden over te sleuren, zonder daarvoor de usb of de externe hd uit te halen.
Hoe kan ik Vista nu duidelijk maken dat, als ik iets op de hd zet van de andere PC, er gebruik wordt gemaakt van het gigabit netwerk en niet van de draadloze verbinding. Deze is namelijk een pak trager, zeker voor bestandsoverdracht.
Enige suggestie?

