Archief - avira-avg-siteadvisor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sevil9

Legacy Member
Beste

Alvast hartelijk dank voor uw/jullie reactie(s) !
Ik heb wat rondgezocht op het forum maar vond geen 'bevredigend' antwoord daarom dat ik toch maar een thread heb aangemaakt.

-----------------------------------------------------------------------------------------------


1/ Ik zou graag een anti-virusprogramma installeren op mijn splinternieuwe pc met windows 7. Maar ben aan het twijfelen welk programma ik zou installeren.

Ik ben aan het twijfelen tussen Avira en AVG; waarom?

Avira: Mijn pa heeft enkele maanden geleden onze oude laptop binnengebracht voor herstelling en een nieuwe laptop gekocht via een computerwinkel/'onderhoudspersoon'. Hij had op beide laptops Malwarebytes en Avira geïnstalleerd. Hij is een pro, dus Avira moet dan volgens hem het beste Freewareprogramma zijn neem ik aan. (Volgens de enquête hier in het forum, wordt Avira gebruikt door/is de beste volgens slechts 29 man t.o.v. 80 voor AVG...)

AVG: Ik heb altijd al avg gebruikt op mijn vorige pc en was hier ook tevreden over. Daarom dat ik dit programma graag opnieuw zou willen aanschaffen. Maar ik vind her en der op fora dat avg toch niet zó goed zou zijn..

-------------------------------------------------------------

2/ Om mijn pc nog extra te beveiligen had ik gedacht aan SiteAdvisor van McAfee, zodat ik een icoontje krijg naast mijn zoekopdrachten in Google. Deze 'functie' zit ook inbegrepen bij AVG. Welke is nu het beste, die van AVG of McAfee?


3/ Hebben jullie nog andere programma's die zeker aan te raden zijn? Malwarebytes en Ccleaner zijn ondertussen al geïnstalleerd. Ik ben van plan om ook nog Ad-Aware, SpywareBlaster en Security TaskManager te installeren.






Hartelijk dank voor uw/jullie reactie(s) !

Met vriendelijke groeten

Sevil9

Nielsvds

Legacy Member
Superantispyware is ook nog een goede aanvulling op malwarebytes. Sandboxie is ook heel handig als extra beveiligingslaag tijdens het surfen omdat alles eerst gedownload wordt in een afgesloten ruimte zodat je niet geïnfecteerd kunt geraken.

Siteadvisor is overbodig als je al AVG linkscanner gebruikt.

TeddySo

Legacy Member
AVG heeft een paar misstappen gedaan, maar ik vindt het overal een goede Freeware virusscanner/anti spyware/enz...

ook de betalende AVG moet niet onderdoen aan andere virusscanner.

moest ik jou zijn, zou ik voor avg kiezen en niet voor avira, avira heeft echt van die verveldende popups in de freeware versie.

Greetz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan