Archief - AutoIT v3 - kwaadaardig gebruik

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TheFallen

Legacy Member
Hey,

Even volgende vraag omdat ik een zekere achterdochtigheid heb ten opzichte van iets dat zich heeft afgespeeld op mijn PC:

Bij het insteken van een USB van een kennis gebeurde het volgende:
- Windows melding dat de stuurprogramma's zijn geïnstalleerd en of ik de PC wens opnieuw op te starten
- De continue windows fout "Er bevindt zich geen schijf in het station. Plaats een geschikt medium in het station" die zich steeds bleef voordoen ongeacht welke optie ik nam (doorgaan, opnieuw, annuleren) of wat ik ook deed.
- Er was plots een stijging in activiteit terwijl ik niets specifieks aan het doen was.
--> Toen ik wou heropstarten kreeg ik de fout "Kan het volgende programma niet afsluiten: "AutoIT v3"

Nu ken ik dat programma totaal niet en na wat opzoekingswerk vond ik het raar dat er plots zoiets op mijn PC stond. Nu is mijn vraag eigenlijk aan jullie:

Kan dit programma er door het openen van een USB stick op mijn PC zijn geraakt waardoor het allerlei scriptjes begon uit te voeren?
Wat zijn zo de mogelijkheden van dit programma? Of eerder, wat kan ik te vrezen hebben?
Hoe verwijder ik dit Volledig?


Dank bij voorbaat.

Mijn excuses voor moest dit een rare vraag zijn :-) Maar ja, ik betrouw die kennis in kwestie niet volledig op dat vlak. Ik achtte hem achter wel niet tot zoiets in staat (als het al zoiets zou geweest zijn en niet louter toeval)

Zupperman

Legacy Member
AutoIT op zich is een programma om scriptjes te maken die ge kunt omzetten in .exe files.
voor zover ik weet kunt ge daar alles in programmeren wat ge met een muis en tobo op een pc zou kunnen doen. (bv bestanden of programma's openen, dingen typen, met de muis op een bepaalde plaats klikken)

Kheb dat ooit eens gebruikt voor men stage, weet verder eig ook niet of dat automatisch kan opgestart worden bij het insteken van een usb stick..

tot zover mijn hulp :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan