Archief - antivirus met weinig effect op systeem prestaties ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

joyrider

Legacy Member
Welke antivirus zouk hier kunne installeren op ne celeron 500 met 96 mb ram, het heeft geen nut de norton daarop te zetten of da machine gaat gewoon nimeer vooruit. (ge merkt effect van norton zelfs nog op hedendaagse pc's)

Kent er / gebruikt er iemand een of andere (goede) antivirus die weinig impact heeft op systeem prestaties (file monitoring is wel needed)

joyrider

Legacy Member
kun je die updaten via het net (zoals bvb liveupdate van norton) en werkt ie preventief of alleen als je expliciet zegt het systeem te scanne ?

Snd

Legacy Member
updaten: ja
preventief: ja

kortom: norton ma dan zonder de shit die ge nie nodig hebt

Kurrado

Legacy Member
AVG gebruikt nog relatief veel system resources in vergelijking met Antivir, ook zo'n gratis AV. Bij Antivir moet je wel de e-mailscanning missen :s

Voor de rest, AVG gebruikt 16 MB van je RAM geheugen, Antivir ongeveer 10 MB...

Antivir te vinden op http://www.free-av.com

joyrider

Legacy Member
merci heb antivir gebruikt wat een verschil gewoon met diene norton !

Pure_evil

Legacy Member
joyrider zei:
Welke antivirus zouk hier kunne installeren op ne celeron 500 met 96 mb ram, het heeft geen nut de norton daarop te zetten of da machine gaat gewoon nimeer vooruit. (ge merkt effect van norton zelfs nog op hedendaagse pc's)

Kent er / gebruikt er iemand een of andere (goede) antivirus die weinig impact heeft op systeem prestaties (file monitoring is wel needed)


:offtopic: ik weet niet wat gij hedendaags noemt of wat er scheelt aan uw pc maar ik heb hier den norton corporate en als ik hem nu installeer of niet, ik merk er geen bal van (tenzij em virus vind :p)

mijn pc is ook al bijna 2 jaar oud (2.6) dus heel erg hedendaags is hij feitelijk ook al niet meer

Kurrado

Legacy Member
Pure_evil zei:
:offtopic: ik weet niet wat gij hedendaags noemt of wat er scheelt aan uw pc maar ik heb hier den norton corporate en als ik hem nu installeer of niet, ik merk er geen bal van (tenzij em virus vind :p)

mijn pc is ook al bijna 2 jaar oud (2.6) dus heel erg hedendaags is hij feitelijk ook al niet meer

Ik heb die ook altijd gebruikt, maar die gebruikt toch nog steeds 32 MB effectief !!! Hij laad ongeveer 4 processen, tov. Antivir of AVG die 2 processen laden, en per proces minder geheugen gebruiken. Moet wel zeggen dat de Corporate-edities van Symantec mij stukken beter bevallen dan hun Home-versies !

Exit

Legacy Member
ik zet op de meest pc's norton 2002 en merk nie da die draait, staat nonstop enabled, enkel sommoge games merkt ge da, maar veelal kunt ge gewoon gamen met norton aan ... nieuwere heb ik wel gehoort da er vertraging is ....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan