Archief - "Alleen lezen" wil niet weg

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

[BAT] Brambo

Legacy Member
Ik had dus enkele data partities aangemaakt in mijn vorige windows Xp prof installatie, nu moest ik door allerhande fouten toch is nekeer formatteren.

Maar nu kan ik niets meer downloaden via dc++ ik den kdat het ligt aan deze error: "Could not open target file: het apparaat is niet klaar"

Nu volgens de dc++ faq is het bestand dan waarschijnlijk in gebruik, ik ging dan eens rondsnuffelen en vond uit dat alles op die dataschijven nu 'alleen lezen' is, maar het vinkje is wel op een grijzere manier dan normaal.
screen (ik heb ook bij archief gewoon een vinkje gezet ter vergelijking, maar dat staat er normaal niet)


Als ik da vinkje nu wegvink en dan toepas, dan is hij zo even bezig met die eigenschap toe te passen, maar als ik daarna terug in de eigenschappen van die mappen ga zien dan staat het vinkje er terug...

hoe krijg ik dit weg
(ik denk dat dit mijn dc++ probleem zal oplossen, indien niet, zeg het maar :) )

[BAT] Brambo

Legacy Member
ahja sorry,
ja ik(= nog geen andere problemen dermee gehad) kan gewoon schrijven (vind ik zelf ook wel raar) en het is fat32

[BAT] Brambo

Legacy Member
hmm kutwindows...

///nu blijkt et pas na ne reboot effectief weg te zijn :/ is zien of dc++ ook terug werkt dan nu.///

edit: toch ni, ik had alle bestanden geselecteerd op die schijf en er zijn een aantal bestanden die ik zelf heb aangemaakt die niet alleen lezen zijn, en windows pakt dan die staat voor al de rest :unsure:

er staat dus ook alleen op de mappen die alleen-lezen, op bestanden zelf staat die niet :confused:

editedit:
ik denk dat ik het dc++ probleem deels heb gevonden; door die format hebben de dataschijven een nieuwe driveletter gekregen, en ik had de settings van mijn vorige dc++ install behouden, mijn temp files gingen dus in een onbestaande schijf geschreven worden, wat dus niet kan. Maar ik krijg wel nog steeds dezelfde foutmelding... :(

C-dude

Legacy Member
editedit:
ik denk dat ik het dc++ probleem deels heb gevonden; door die format hebben de dataschijven een nieuwe driveletter gekregen, en ik had de settings van mijn vorige dc++ install behouden, mijn temp files gingen dus in een onbestaande schijf geschreven worden, wat dus niet kan. Maar ik krijg wel nog steeds dezelfde foutmelding...

Al ingesteld dat tempfiles op andere locatie moeten bewaard worden ?

[BAT] Brambo

Legacy Member
C-dude zei:
Al ingesteld dat tempfiles op andere locatie moeten bewaard worden ?
kdenk toch dak da juist zei in die post die gij quote? :)
en ja kheb da dus al aangepast, ma ik kan dus ook geen nieuwe bestanden downloaden (ligt ni rechtstreeks aan de temp bestandne dus)

kheb et dus gedaan zoals op die MS hulp pagina stond, maar niks tekort, het blijft alleen lezen. Dit alleen lezen is echter wel alleen als ik bij mappen de eigenschappen pak, bestanden zijn niet alleen lezen :sad:

F6_Garfield

Legacy Member
[BAT] Brambo zei:
kheb et dus gedaan zoals op die MS hulp pagina stond, maar niks tekort, het blijft alleen lezen. Dit alleen lezen is echter wel alleen als ik bij mappen de eigenschappen pak, bestanden zijn niet alleen lezen :sad:

Dan heb je het MS artikel niet goed gelezen. Dat is normaal dat het zo staat. Iedereen heeft dat.

Dat lost natuurlijk uw DC++ probleem nog niet op.

Uninstall DC++
Verwijder manueel de folder waar DC++ geinstalleerd is
Installeer DC++ opnieuw
Instellen

[BAT] Brambo

Legacy Member
F6_Garfield zei:
Dan heb je het MS artikel niet goed gelezen. Dat is normaal dat het zo staat. Iedereen heeft dat.

Dat lost natuurlijk uw DC++ probleem nog niet op.

Uninstall DC++
Verwijder manueel de folder waar DC++ geinstalleerd is
Installeer DC++ opnieuw
Instellen

Ah, da blijft wel zo staan, ook al is het me attrib zeker opgelost ofwa?

kzal het dc++ probleme zo is proberen dan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan