Archief - afmelde?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jokke0066

Legacy Member
beste 9livers,

ik zoek een programmatje waarmee ik met 1 druk op een knop kan afmelden van MSN, xfire, steam, etc...
Weet iemand daar iets over?

mvg, jokke

TiZon

Legacy Member
Dus eigenlijk alles wat met internet te maken heeft...

Open kladblok, steek er dit in:
ipconfig /release

Sla dan op als "internetweg.bat" (met de "" !)
Als je er dan op dubbelklikt is je internet weg en wordt je dus afgemeld :)

Ik wil anders wel iets schrijven waarmee je alleen bepaalde programma's afsluit maar dan moet ik een volledig lijstje hebben en de locaties :)

PS: Je internet zal na het uitvoeren niet meer werken, om het terug te maken, kan je best nog zo eentje maken met daarin "ipconfig /renew"

jokke0066

Legacy Member
TiZon zei:
Dus eigenlijk alles wat met internet te maken heeft...

Open kladblok, steek er dit in:
ipconfig /release

Sla dan op als "internetweg.bat" (met de "" !)
Als je er dan op dubbelklikt is je internet weg en wordt je dus afgemeld :)

Ik wil anders wel iets schrijven waarmee je alleen bepaalde programma's afsluit maar dan moet ik een volledig lijstje hebben en de locaties :)

PS: Je internet zal na het uitvoeren niet meer werken, om het terug te maken, kan je best nog zo eentje maken met daarin "ipconfig /renew"

dan zit ik met het volgende probleem xfire en steam reconnecten automatisch en internet weg laten is ook geen optie :(

mss kan je wel iets schrijven als er geen andere opties zijn

mvg,jokke

ShPonGle

Legacy Member
zet alle exe's die afgesloten moeten worden in die batch:

taskkill /f /im msn.exe (ter illustratie, denk niet dat die bestaat tenzij virus :))
taskkill /f /im xfire.exe
taskkill /f /im steam.exe
enz.

dus via de naam die in taakbeheer staat. dan heeft tizon de locatie niet nodig.

jokke0066

Legacy Member
ShPonGle zei:
zet alle exe's die afgesloten moeten worden in die batch:

taskkill /f /im msn.exe (ter illustratie, denk niet dat die bestaat tenzij virus :))
taskkill /f /im xfire.exe
taskkill /f /im steam.exe
enz.

dus via de naam die in taakbeheer staat. dan heeft tizon de locatie niet nodig.

dat werk idd maar heeft dat ook effect op een ander acc van jou pc?

ShPonGle

Legacy Member
ja. want het focust zich op de image name, en niet op de username. natuurlijk moet die account die de batch uitvoert dan wel rechten hebben om dit te doen bij de andere account, dat kan standaard enkel als een user met adminrechten.

Hell

Legacy Member
er zijn programmas die al deze IM's in 1 software kunnen onderhouden. Zo hoef je niet verschillende IMs te installeren en afmelden zal dan ook maar via deze ene IM gebeuren.

digsby ( Digsby - Wikipedia )
is een voorbeeld

ik gebruik het zelf niet, nooit nodig gehad, maar digsby is wel een van de laatste hypes geworden. Zo zijn er nog talrijke andere software

jokke0066

Legacy Member
Hell zei:
er zijn programmas die al deze IM's in 1 software kunnen onderhouden. Zo hoef je niet verschillende IMs te installeren en afmelden zal dan ook maar via deze ene IM gebeuren.

digsby ( Digsby - Wikipedia )
is een voorbeeld

ik gebruik het zelf niet, nooit nodig gehad, maar digsby is wel een van de laatste hypes geworden. Zo zijn er nog talrijke andere software

ok... nog een snel vraagje met welke command kan ik porgrammas starten is dat taskstart of zo?

Hell

Legacy Member
jokke0066 zei:
ok... nog een snel vraagje met welke command kan ik porgrammas starten is dat taskstart of zo?

ga naar de link die ik heb gegeven en lees wat dat inhoudt. Als het je interesseert kan je doorgaan naar de officiele website

jokke0066

Legacy Member
Hell zei:
ga naar de link die ik heb gegeven en lees wat dat inhoudt. Als het je interesseert kan je doorgaan naar de officiele website

met dat programma lukt het wel maar ik gebruik ook nog andere programmas die digsby niet ondersteunen. dus is er nog een andere oplossing?

tha_rippa1be

Legacy Member
jokke0066 zei:
met dat programma lukt het wel maar ik gebruik ook nog andere programmas die digsby niet ondersteunen. dus is er nog een andere oplossing?

Ge typt het hele pad waar de exe staat en steekt dat in een bat.
meerdere commando's scheid je door een pipe (|)
en als ge wilt dat het dos venster terug sluit typ je 'exit'
bvb:
Code:
"C:\Program Files (x86)\Winamp\winamp.exe" | "C:\Program Files (x86)\Opera\opera.exe"
exit
dit opent Winamp en Opera.


Paden best tussen aanhalingstekens, want als een pad spaties bevat gaat het niet werken.

ShPonGle

Legacy Member
tha_rippa1be zei:
Ge typt het hele pad waar de exe staat en steekt dat in een bat.
meerdere commando's scheid je door een pipe (|)
en als ge wilt dat het dos venster terug sluit typ je 'exit'
bvb:
Code:
"C:\Program Files (x86)\Winamp\winamp.exe" | "C:\Program Files (x86)\Opera\opera.exe"
exit
dit opent Winamp en Opera.


Paden best tussen aanhalingstekens, want als een pad spaties bevat gaat het niet werken.

neen, het kan simpeler, en wel via deze truuk:

voeg de nodige program files paths toe aan de PATH systeemvariabele zodat uw exe's daar opgezocht worden.

in geval van winamp dus bvb:
C:\Program Files (x86)\Winamp; (altijd punt-komma tussen de paden!)

vanaf dan zal winamp.exe vanuit de run/batch/... herkend worden.

als alle paden erin zitten kun je deze config exporteren voor later door een export van de [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Session Manager\Environment] key.

jokke0066 zei:
ok... nog een snel vraagje met welke command kan ik porgrammas starten is dat taskstart of zo?

het bat-commando is gewoon start msn.exe
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan