Archief - Afbeeldingen laden niet/zelden/traag.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

xDama

Legacy Member
Hoi,

Dit is een probleem dat ik eigenlijk al jaren aan een stuk heb, maar nu begint het mij toch wel ferm te irriteren.

Afbeeldingen, thumbnails, bepaalde onderdelen van website's willen nooit, maar dan ook nooit deftig laden. Met name de kleine thumbnails op site's zoals bv. Youtube, Google Images, DeviantArt, etc etc... Alle sites met min of meer dezelfde structuur willen echt nooit deftig afbeeldingen laden.

Telkens als ik een zoekopdracht ingeef, krijg ik meteen de pagina met afbeeldingen, maar er zijn binnen de 5sec. slechts een 3-tal afbeeldingen te zien. De rest komt er na enkele minuten door, of ik krijg gewoon het icoontje van een 'dode' link. Als ik dan 5x refresh komen de afbeeldingen er langzaam aan door.
Soms laden alle afbeeldingen onmiddelijk. Ik heb dan geen enkele vertraging, geen enkele dode link, alles werkt perfect, maar 10min. later lukt het ALWEER niet.

Het probleem is eigenlijk al begonnen toen ik nog op mijn vorige adres woonde. Toen had ik dat al geregeld eens voor, maar het was niet storend. Nu woon ik al enkele jaren op een ander adres, met een andere internetverbinding en een andere router en hier is het het laatste jaar echt verschrikkelijk. Zowel op mijn desktop, als mijn laptop valt dit voor, dus het probleem moet echt ergens anders gerelateerd zijn dan mijn browser enzo.

Ik heb al op Google liggen rondneuzen, en ik merk dat er veel mensen zijn met soortgelijk problemen, maar ik kan maar geen concrete oplossingen vinden.

Aan de snelheid of kwaliteit van mijn verbinding ligt het niet denk ik. Ik heb een latency van rond de 55ms, een constante snelheid van 240kb/s en geen disconnects whatsoever. Mijn Internet draait imo perfect en constant. Ik haal het maximum uit mijn lijn dat mogelijk is op deze afstand van de centrale en ik heb echt niks van problemen op dit na.

Ik heb het ook al op 3 verschillende OS getest door de loop der jaren. Op XP had ik er het minste last van, op Vista het meeste en nu zit ik op Win 7 en is het minder als met Vista, maar slechter als op XP.

Ik zit met Dommel Netconnect, draadloos via een Philips Wifi router van Belgacom. Ondertussen ook al met verschillende netwerkkaarten geprobeerd. Geen verandering.

Diegene die mij hier een concrete oplossing voor kan geven, die deze miserie compleet van de baan kan helpen die trakteer ik met veel plezier op een pint! Het is echt om gek van te worden, zeker met sites als Deviantart.

Exit

Legacy Member
al andere browsers getest?
addon/plugin's in browsers die je gebruikt uitzetten, ...

xDama

Legacy Member
Ik heb al getest:

Firefox;
Chrome;
Opera;
Safari;
IE.

Ik heb ondertussen ook al meerdere complete herinstallatie's van mijn OS gedaan en dus ook een cleane install van add-ons en plugins en dat maakte niets uit. Ook heb ik er vandaag nog voor gezorgd dat alles van Flash, etc. geïnstalleerd is.

Exit

Legacy Member
ook getest dan bij de clean install van browser zonder enige plugin?

met laptop ook problemen bij kennisen/vrienden/werk/school?
dan zit probleem bij isp/router/...

xDama

Legacy Member
Yup, meestal als ik OS opnieuw installeer is het 1 van de eerste dingen die ik check. Als ik met mijn laptop ergens anders zit dan heb ik het ook nooit voor.

Ik heb net eens getest wat het geeft als ik mijn Firewall van mijn router afzet, en wonderbaarlijk wil nu vrijwel alles meteen laden. Google, Deviantart, etc... Het gaat allemaal vlotjes ineens :/ Als het zo blijft, dan laat ik die ook gewoon uitstaan en installeer ik wel een Firewall via software. Vreemd.

Exit

Legacy Member
zou inderdaad raar zijn omdat het op andere plaatsen wel gaat ...
maar is niet onmogelijk

ShPonGle

Legacy Member
in welke firmware versie staat die philips router. staan er daar niet wat te veel settings enabled die niet nodig zijn? lijkt me een typisch router-related probleem, alhoewel ik uw huidige internetverbindingsnelheden ook niet echt "top of the bill" kan noemen.

edit: nu pas uw melding ivm firewall gelezen: mijn mening blijft hetzelfde, zet de router in de nieuwste firmware, en check met de firewall terug aan want daarzonder is het echt niet meer velig online, en software firewalls, daar ben ik echt tegen, meestal ferme crap.

xDama

Legacy Member
Volgens mij zit ik op de laatste firmware versie. Ik heb vorig jaar nogal wat problemen gehad met de juiste firmware-versie, waardoor die mannen van Belgacom zelf die software zijn komen updaten, dus daar kan het in principe niet aan liggen.

Momenteel zit ik op versie 0.42 en op de Belgacom site zijn die drivers ook 0.42 precies. Dat mijn snelheid zo laag ligt is normaal. Ik zit op 5km van de eerste centrale en ze kunnen mij bij Dommel niet sneller zetten dan 2.1Mbit, dus dat is in orde normaal.

Is er feitelijk geen manier om bepaalde uitzonderingen op die Firewall te zetten? Ik kan in dat menu die Firewall enkel aan of uit zetten en er staat een uitleg bij van: "However, for applications that require unrestricted access to the Internet, you can configure a specific client/server as a demilitarized zone (DMZ)."

ShPonGle

Legacy Member
hmm kzou niks in DMZ zetten want alles gaat dan binnen en buiten langs dit toestel, mijn isaserver thuis zit in DMZ omdat die daar speciaal voor gemaakt is. dus niets aanpassen.

Maar heb je wel volledige admin rechten op die router? volgens mij heeft belgacom de touwtjes in handen wat configuratie van dat ding betreft, helaas dan is er verder niks meer te doen dan toch een software firewall installeren...

xDama

Legacy Member
Tgoh, admin rechten... Dat zou ik niet weten feitelijk. Je kan sowieso firmware installeren zoveel je wilt, en aanpassingen doen in je settings, maar enkel bij Firewall heb je precies geen mogelijkheden.

Skoran

Legacy Member
Had ik ook last van, toen heb ik deze oplossing gevonden:

"If your using firefox (which i guess you are) then all you need to do is type about:config and change network max connections, and max to server from 30/15 to say 10/5. Problem solved."

Werkt bij mij niet voor 100% (sommige sites laden soms nog niet), maar thumbnails etc laden nu wel correct.

Exit

Legacy Member
Skoran zei:
Had ik ook last van, toen heb ik deze oplossing gevonden:

"If your using firefox (which i guess you are) then all you need to do is type about:config and change network max connections, and max to server from 30/15 to say 10/5. Problem solved."

Werkt bij mij niet voor 100% (sommige sites laden soms nog niet), maar thumbnails etc laden nu wel correct.

666-Damarus-666 zei:
Ik heb al getest:

Firefox;
Chrome;
Opera;
Safari;
IE.

Ik heb ondertussen ook al meerdere complete herinstallatie's van mijn OS gedaan en dus ook een cleane install van add-ons en plugins en dat maakte niets uit. Ook heb ik er vandaag nog voor gezorgd dat alles van Flash, etc. geïnstalleerd is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan