XyR
Legacy Member
Tijdens het veranderen van mijn achtergrond, heb ik opgemerkt dat Windows 7 mijn gekozen achtergrond compresseert. Hierdoor krijg je een resultaat dat vergelijkbaar is als je een lossless foto opent in Paint en dan converteert naar jpg.
Ik dacht dat het aan de achtergrond zelf lag maar als je de achtergrond opent in Windows Image Viewer of met Firefox/IE dan merk je er niets van.
Ik heb dan op het internet gezocht en heb maar een tweetal links gevonden met hetzelfde probleem.
Blijkbaar compresseert Windows de achtergrond als je hem via "Persoonlijke voorkeuren -> Bureaubladachtergrond enzovoort..." selecteert.
Ik heb tot nu toe nog maar 1 manier gevonden om dit te vermijden en dat is de achtergrond via Firefox/IE als achtergrond zetten. Dit zorgt ervoor dat de achtergrond weergeven wordt zoals het hoort... Ik kijk echter niet graag de hele tijd naar dezelfde wallpaper en heb graag wat afwisseling tussen een aantal geselecteerden. Dit lukt echter niet met de bovenstaande "fix".
De enige manier denk ik dus is om de automatische compressie van Windows tegen te gaan. Is er een manier om deze uit te schakelen of te omzeilen?
Alvast bedankt.
Ik dacht dat het aan de achtergrond zelf lag maar als je de achtergrond opent in Windows Image Viewer of met Firefox/IE dan merk je er niets van.
Ik heb dan op het internet gezocht en heb maar een tweetal links gevonden met hetzelfde probleem.
Blijkbaar compresseert Windows de achtergrond als je hem via "Persoonlijke voorkeuren -> Bureaubladachtergrond enzovoort..." selecteert.
Ik heb tot nu toe nog maar 1 manier gevonden om dit te vermijden en dat is de achtergrond via Firefox/IE als achtergrond zetten. Dit zorgt ervoor dat de achtergrond weergeven wordt zoals het hoort... Ik kijk echter niet graag de hele tijd naar dezelfde wallpaper en heb graag wat afwisseling tussen een aantal geselecteerden. Dit lukt echter niet met de bovenstaande "fix".
De enige manier denk ik dus is om de automatische compressie van Windows tegen te gaan. Is er een manier om deze uit te schakelen of te omzeilen?
Alvast bedankt.