Roeba
Legacy Member
Besten,
ik heb een Logitech Z-5500 set, en bij het aansluiten op mijn Dell laptop merk ik dat ik uit twee van de 5 boxen geluid heb, en ook de subwoofer geeft niets.
In het configuratiescherm vond ik het probleem, mijn geluid staat ingesteld op 2 boxen... maar ik kan dit niet aanpassen naar een 5.1 configuratie. Zie screenshot:
ImageBam - Fast, Free Image Hosting and Photo Sharing
Ik heb op de Dell website de laatste (Sigmatel) drivers afgehaald, ik zie dat ik nu opeens een keuze heb qua adio-apparaat tussen speakers en 'digital output device SPDIF'.
ImageBam - Fast, Free Image Hosting and Photo Sharing
Maar met de tweede ben ik niets omdat ik enkel een analoge aansluiting op mijn laptop heb. Bij het delecteren van die SPDIF heb ik dus geen geluid.
Door te googlen heb ik gezien dat anderen hetzelfde probleem lijken te hebben, en heb deze uitleg gevonden die ik maar half begrijp:
Iemand enig idee of ik toch mijn 5.1 kan doen werken? Aangezien ik de laatste drivers heb, vrees ik dat ze op mijn laptop niet zullen werken tenzij ik terugga naar XP (ik vermoed dat Windows7 hetzelfde probleem zal geven)...
Hartelijk dank!
ik heb een Logitech Z-5500 set, en bij het aansluiten op mijn Dell laptop merk ik dat ik uit twee van de 5 boxen geluid heb, en ook de subwoofer geeft niets.
In het configuratiescherm vond ik het probleem, mijn geluid staat ingesteld op 2 boxen... maar ik kan dit niet aanpassen naar een 5.1 configuratie. Zie screenshot:
ImageBam - Fast, Free Image Hosting and Photo Sharing
Ik heb op de Dell website de laatste (Sigmatel) drivers afgehaald, ik zie dat ik nu opeens een keuze heb qua adio-apparaat tussen speakers en 'digital output device SPDIF'.
ImageBam - Fast, Free Image Hosting and Photo Sharing
Maar met de tweede ben ik niets omdat ik enkel een analoge aansluiting op mijn laptop heb. Bij het delecteren van die SPDIF heb ik dus geen geluid.
Door te googlen heb ik gezien dat anderen hetzelfde probleem lijken te hebben, en heb deze uitleg gevonden die ik maar half begrijp:
On Window Vista, Microsoft removed the ‘Hardware Abstraction Layer’ which means that DirectSound3D can no longer be hardware accelerated by a soundcard. This means that the OpenAL device ‘Generic Hardware’ which uses DirectSound3D Hardware Buffers no longer functions on Vista.
This means that if you don’t have a soundcard with a ‘native’ AL Device then you won’t get multi-speaker output on Windows Vista
Iemand enig idee of ik toch mijn 5.1 kan doen werken? Aangezien ik de laatste drivers heb, vrees ik dat ze op mijn laptop niet zullen werken tenzij ik terugga naar XP (ik vermoed dat Windows7 hetzelfde probleem zal geven)...
Hartelijk dank!