Archief - 1080p video stottert

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bram

Legacy Member
Hallo allemaal

We hebben thuis een nieuwe 37" tv, op de analoge kabel nog, maar om de full hd eens uit te testen heb ik een film gedownload (1080p) in mkv formaat. Ik wil deze af te spelen in VLC op de TV, wat lukt, maar na een aantal minuten begint het beeld te stotteren, wat ongelooflijk vervelend is.

Ik speel de film af op m'n laptop met 2,1 ghz dual core processor, 4 gig ram en een 8600M video kaart.

Iemand tips om dit te verbeteren?

hummel

Legacy Member
is da alleen op uwe tv dat die stottert of ook op uwe pc?
installeer eens klite codec en ffdshow en doet m het dan nog ?

Bram

Legacy Member
Had ik nog niet geprobeerd, maar lijkt op het eerste zicht niets te veranderen. Kleinere video formaten speelt ie perfect af. Is het mogelijk dat m'n hardware gewoon te traag is voor het decoden?

hummel

Legacy Member
da kan ik moeilijk geloven dat da te traag is, ik heb zelfs al 720p videos perfect laten spelen op ne netbook dus moet dit ook wel lukken
ik weet nog altijd niet of het ook stottert op uwe pc of alleen op uwe pc ?
en die begint na een paar minuten pas te stotteren en in het begin vloeiend ?

T-T

Legacy Member
mss omdat je analoog gebruikt ipv dvi/hdmi gok ik wel :)
of mss eens BSPlayer gebruiken om ze af te spelen ipv VLC.

Frado2005

Legacy Member
had onlangs ook wat moeite met een 1080p mkv, in vlc; op mijn macbook pro. Verbonden met tv via een DVI... Denk niet dat het aan de mkv lag.. Soms stotterde het even, zag je wat blokjes, en ging het weer verder

mXXX

Legacy Member
ik heb hier ook problemen mee... laptop draait op dualcore 2.26ghz met grafische kaart Nvidea 9600M GT. als speleer Media player classic met CCCP codecs
TV 1080p en stottert, volgens mij ligt dit gwn aan de laptop die het niet aankan

Frado2005

Legacy Member
1080p is nu toch nie zo zwaar dat een c2d 2.5 ghz dat niet kan runnen :/

Yank

Legacy Member
frado2005 zei:
1080p is nu toch nie zo zwaar dat een c2d 2.5 ghz dat niet kan runnen :/
met VLC kan dat zeker hoor, VLC is verre van efficient om H264-video af te spelen.

'k zou eens proberen met een codec pack (bvb CCCP, Windows Vista Codecs, Win7 Codecs, CoreAVC,...) en dan bvb media player classic als mediaspeler, zeker geen VLC, die gebruikt enkel z'n eigen libraries.

Teknoman

Legacy Member
Ik zou geen codec packs installeren, gewoon deze guide volgen over hoe je media player classic home cinema H264-video kan doen laten decoden door uw videokaart.

De geforce 8600-kaart in uw laptop ondersteunt dat normaal gezien.

Ik heb het zelf zo ingesteld op mijn laptop met een core 2 duo 2,1 ghz, 3 gig ram en een radeon hd3650 256MB en ik speel hier perfect vloeiend 1080p video's af.

edit: Het zou wel kunnen zijn dat je recente drivers voor uw videokaart moet installeren om het te doen werken.

Bram

Legacy Member
Merci voor de guide Teknoman, die ga ik eens proberen!

Oké, heb net die guide gevolgd en ik zie toch al duidelijk een verschil in CPU usage bij een 720p film: in VLC zit m'n cpu dan rond de 40%, in MPC hoogstens 12% ofzo.

Ben nu wel niet thuis, dus kan het niet testen op de nieuwe tv. Ik merk precies wel wat gestotter (eerder lag zelfs) bij de 1080p film in de eerste seconden, of als ik ergens in de tijdsbalk wat vooruit spoel. Mss komt dit door het bufferen of het feit dat hij wat moet downsizen (20" scherm met resolutie van 1650*1080)

Denmilitair

Legacy Member
nice guid!!! nu kannek vlotjes kijken ipv haperende beelden
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan