Archief - ? mysterieuze BSOD's.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Metteh

Legacy Member
Ben nie zeker of het aan de drivers ligt ik kan ook nergens aan zien waar het probleem zich bij voordoet.

mijn setup

ANTEC Earthwatts (500 watt, atx)
ASUS M4A785TD-V EVO
SAPPHIRE RADEON HD5770 Vapor-X
G.SKILL 4GBNT (4096 mb, 1333 mhz, CL9, 1.6 v, non-ecc, unbuffered, kit of 2)
AMD Phenom II Quad 965 (3.4 ghz)
SAMSUNG Spinpoint F3
MICROSOFT Windows 7 Home Premium OEM (64, OEM, NL)

Ik had eerst last van compleet random crashes, zowel als ik aan het gamen of op internet wat zat te surfen. reboote altijd mijn pc of kreeg ik grijs scherm met verticale strepen. eens pc opgestart was kreeg ik dit foutrapport.

Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen

Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.768.3

Landinstelling-id: 2067



Aanvullende informatie over dit probleem:

BCCode: 124

BCP1: 0000000000000000

BCP2: FFFFFA800529D038

BCP3: 0000000000000000

BCP4: 0000000000000000

OS Version: 6_1_7600

Service Pack: 0_0

Product: 768_1

dacht altijd dat het probleem aan de drivers van ati lag omdat er nog veel mensen er problemen mee hadden met de 5770 kaart.
(http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1218936

http://forum.gamer.nl/showthread.php...04#post2359104
)

nu is gisteren eindelijk de nieuw ati driver binnen, dus heb die geïnstalleerd en geen grey screen errors meer dus ik ging wat gamen krijg ik voor het eerst de BSOD te zien maar was ook al even snel terug weg voordat ik iets kon lezen. :s enige wat ik dacht zien te staan was system failur exeption. en eens terug reboot had ik dit foutrapport.

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7600.2.0.0.768.3
Landinstelling-id: 2067

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 3b
BCP1: 00000000C0000005
BCP2: FFFFF80002B03C75
BCP3: FFFFF880098AE0D0
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_1_7600
Service Pack: 0_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\021810-22089-01.dmp
C:\Users\Power4Pc\AppData\Local\Temp\WER-30076-0.sysdata.xml

nu had ik een thread gevonden met mensen die hetzelfde probleem hadden.
(COmbo van BSODs 3B en 124 - Hardware.Info)
(Combo van BSODs 3B en 124 - Processors, Moederborden & Geheugen - GoT)

en bij hun ligt het allemaal aan hun wireless driver WMP300N die niet geschikt zijn voor windows 7. maar ik heb zelf nooit een driver geïnstalleerd voor mijn wireless want het werkte zo al gewoon via windows dus heb er nooit verder iets aan gedaan. 1 persoon zegt dat die driver zichzelf met een windowsupdate geïnstalleerd heeft maar heb hier nergens iet van teruggevonden op mijn pc.

so far heb ik al memtest gedaan zonder fouten terug te vinden en mn videodrivers geupdate. kan da nu ook nog aan mn wireless liggen ?

Metteh

Legacy Member
Exit zei:
zet autom reboot uit en lees de bsod

da staat off, met mn vorige ati driver kreeg ik gewoon grey screen en kon ik alleen maar resetten. maar nu blijft de BSOD maar 1 second staan en dan reboot um alsnog automatisch :s.

Exit

Legacy Member
als het een bsod is dan zal die blijven staan als die optie afstaat
anders is het geen 'echte' bsod

dus bij eigenschappen deze computer - geacanceerd - opstart instellingen - staat automatisch herstart uitgevinkt?

Metteh

Legacy Member
Exit zei:
als het een bsod is dan zal die blijven staan als die optie afstaat
anders is het geen 'echte' bsod

dus bij eigenschappen deze computer - geacanceerd - opstart instellingen - staat automatisch herstart uitgevinkt?

gvd da stond terug aangevinkt. :oink: had da in de week al uitgevinkt omdat ik zoveel problemen had, nu zal de bluescreen wel blijven staan.... allee zal vandaag of morgen wel de bluescreen kunnen posten dan als het nog gebeurd.

kan da zijn eigen terug aanvinken met updates van windows ofzo ?

Exit

Legacy Member
normaal niet, tenzij ge een herstelpunt ofzo gebruikt hebt of het niet 'gesaved' en geannulleerd hebt ipv ok ofzo ...

Metteh

Legacy Member
ok haal net mn pc van uit slaapstand en mn beeld versprong allemaal horizontale dunne streepjes en weer een bleuscreen (die nu wel bleef staan :D)

windows was shutdown to prevent damage

System Service Exeption.

en dan die foutcode die hierboven vermeld staat.


in mijn eventlog bij toepassing heb ik wel fouten die regelmatig terugkomen.
De prestatietekenreeksen in de waarde van de registersleutel Performance worden beschadigd bij het verwerken van de Performance extension counter provider. De waarde van BaseIndex in de registersleutel Performance is de eerste DWORD in de gegevenssectie, de waarde van LastCounter de tweede DWORD en de waarde van LastHelp de derde DWORD.

Het verwijderen van de tekenreeksen van prestatiemeteritems voor de WmiApRpl-service (WmiApRpl) is mislukt. De foutcode is de eerste DWORD in de sectie Gegevens.

bij systeem staat er dit.
De vorige afsluiting van het systeem om 12:44:32 op ‎19/‎02/‎2010 is onverwacht gebeurd.

Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.

De computer is opnieuw opgestart na een bugcontrole. De bugcontrole is 0x0000003b (0x00000000c0000005, 0xfffff80002d565c4, 0xfffff88009ee00a0, 0x0000000000000000). Er is een dump opgeslagen in: C:\Windows\MEMORY.DMP. Rapport-id: 021910-16348-01.


Er is een gecorrigeerde hardwarefout opgetreden.

Onderdeel: AMD Northbridge
Foutbron: Computercontrole-uitzondering
Fouttype: 14
Processor-id: 0

Zie de detailweergave van deze vermelding voor aanvullende informatie.

ook dit gevonden.
http://img707.imageshack.us/img707/8458/naamloosgaf.jpg

Metteh

Legacy Member
mja het probleem blijft dus nog het ligt aan de

Loadpref error met eventID 3012

De prestatietekenreeksen in de waarde van de registersleutel Performance worden beschadigd bij het verwerken van de Performance extension counter provider. De waarde van BaseIndex in de registersleutel Performance is de eerste DWORD in de gegevenssectie, de waarde van LastCounter de tweede DWORD en de waarde van LastHelp de derde DWORD.

Loadpref error met eventID 3012
De prestatietekenreeksen in de waarde van de registersleutel Performance worden beschadigd bij het verwerken van de Performance extension counter provider. De waarde van BaseIndex in de registersleutel Performance is de eerste DWORD in de gegevenssectie, de waarde van LastCounter de tweede DWORD en de waarde van LastHelp de derde DWORD.

Loadpref error met eventID 3011
Het verwijderen van de tekenreeksen van prestatiemeteritems voor de WmiApRpl-service (WmiApRpl) is mislukt. De foutcode is de eerste DWORD in de sectie Gegevens.

als ik da google dan kom ik er op uit dat mn registery keys corrupten zijn en dat je een simpel command moet ingeven bij CMD genaamd lodctr /r zo bouwt hij normaal de strings terug op in de tabel ofzo iets maar het werkt nie bij mij krijg gewoon.
presatiemeteriteminstelling is opnieuw gemaakt met backup-archief van systeem, foutcode is 5

dus als ik hier geen andere oplossing voor vind zal ik een clean install moeten doen zeker ? of kan misschien proberen mijn backup terug te zetten want net in de eventlog gedaan dat hij die foutmeldingen pas 5 dagen na mn backup gemaakt was, of als ik de backup terugzet blijven mn registery keys onaangeroerd ?


EDIT: heb mijn systeemkopie teruggezet en die prefload screen blijven nu weg maar nu heb ik alleen dit nog staan.

http://img714.imageshack.us/img714/4420/northbridge.jpg

deze had ik eerst ook maar die heb ik toen weggekregen met het installeren driver van mijn chipset van mijn moederbord maar nu installeer die dat precies niet. :s allee de setup runned wel maar telkens als ik ga kijken is hij niet ge-update. :s en vind nie waar ik die driver eerst kan verwijderen om hem daarna terug te installeren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan