Archief - Retro vinyl

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Coppens

Legacy Member
Ik heb hier nog een 100-tal vinyls liggen genre retro,techno,progressive house en trance.Ze zijn allemaal nog in perfecte staat.Graag wil ik ze verkopen maar weet totaal niet wat ik er nog kan voor vragen.
Enkele vinyls uit de collectie:

-Daft Punk: Homework (EP)
-Laurent Garnier: Colored City
-Plastikman: Spastik & Freek
-Robert Armani: Next Start (EP)
-Sasha: Xpander (EP)
-Secret Cinema: Timeless Attitude
-Phi-Phi & Greg D: Jesus' Trip
-Sasha/Emerson: Scorchio
-Dave Seaman: Global Underground 22
-At the Villa: Open your eyes

De volledige lijst zal ik op het forum zetten zodra ik weet wat ik er voor kan krijgen en ga verkopen.Het gaat hier dus om originele vinyls,Ep's, compilaties en white labels.

Ik hoop dat iemand me er mee kan helpen

Greetz :music:

snoopjes

Legacy Member
Indien in goede staat zou ik per opbod laten bieden dat is het simpelste aangezien je op zo een lot moeilijk een vaste prijs kan plakken.
Per stuk of gans het lot per opbod en dan beslis jij nog altijd of je het al dan niet verkoopt.

Coppens

Legacy Member
De platen zijn in perfecte staat.Sommige zijn zeldzaam.Ik weet alleen niet hoeveel ik min of max voor een vinyl kan vragen.Voor EP's wil ik sowieso meer dan voor een enkele plaat.
Toch bedankt voor je reactie.

Prior

Legacy Member
Als ik de prijs zoek voor een plaat, dan kijk ik meestal op discogs.com en maak het gemiddelde van die plaat bij het bijhorende label dat in "Discogs marketplace" staat en neem dat gemiddelde als huidig marktwaarde. Als de plaat veel voorkomt in België zelf, dan beperk ik het gemiddelde tot België zelf en hou geen rekening met internationale landen.

Probleem is echter met de opkomst van digitaal, het zwart goud niet zoveel waard meer is.

De echte verzamelaar zal er wel de juiste prijs voor willen geven als de plaat gezocht is, en niet veel voorkomt in zoekertjes aanbiedingen.

Coppens

Legacy Member
Merci voor de tip! Ik heb al wat rondgekeken op de site en ik krijg voor sommige platen toch nog tss de 10 en 30 €.

w00tie

Legacy Member
Coppens zei:
Merci voor de tip! Ik heb al wat rondgekeken op de site en ik krijg voor sommige platen toch nog tss de 10 en 30 €.

:-) 10 tussen 30€ mak u niet te veel illusie.. of te wel heb je veeel tijd want je ga ze niet kwijt raken aan die prijs.
Moest je echt een parel tussen hebben, kun je natuurlijk wat meer voor hebben maar zo zijn er maar niet zoveel. (bv : ragged life)

als je tussen 0.20€ en .50€ per plaat krijg zal het veel zijn.

en ik kan het weten.. kheb hier +- 8000 platen.



gr,
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan