Archief - PS3 met Defect

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MaxPerfect

Legacy Member
Mijn PS3 heeft een raar defect. Heb hem al een tijdje niet gebruikt en toen ik hem daarstraks opstarte had ik zwart beeld op mijn TV. Eerst dacht ik dat het YLOD was, maar een vriend van me heeft het nagekeken en het blijkt iets met de HDMI poort te zijn... Dit zou normaal wel te maken moeten zijn, maar daar hou ik mij niet mee bezig (ook geen idee wat dat kost). De PS3 werkt nog wel perfect als je hem aansluit via SCART, maar gewoonweg niet via HDMI...

Het gaat om de 40 gb versie. Ik zou het originele PS3 pakket verkopen... Dat is dus: PS3 console, Sixaxis controller (zo een oude), GTA IV (zat bij het pakket) en dan de kabels... Ohja, originele doos en aankoopbewijs zit er ook bij.

Wat is dit pakketje nog waard? PS3 verkeerd in goede staat, maar bevat hier en daar wel wat krassen...


Grtz, Max.

birdhouse85

Legacy Member
Als het echt de HDMI poort is (wat zelden voorkomt) is (volgens mij) dit toestel weinig tot niets meer waard. 40 G model is ook de goedkoopste PS3 die er is.

MaxPerfect

Legacy Member
birdhouse85 zei:
Als het echt de HDMI poort is (wat zelden voorkomt) is (volgens mij) dit toestel weinig tot niets meer waard. 40 G model is ook de goedkoopste PS3 die er is.

Eeuhm, heb op een andere thread gezien dat er ook een persoon zijn 40 gb toestel met HDMI aansluiting die stuk was verkocht, en die had er nog 80 euro voor gekregen, zonder controller en zonder spel...

Zou 110 te veel zijn om te vragen?

birdhouse85

Legacy Member
Ja defecte toestellen zijn zoveel waard volgens sommigen, omdat ze denken het te kunnen herstellen. Je moet gewoon geluk hebben :)

MaxPerfect

Legacy Member
birdhouse85 zei:
Ja defecte toestellen zijn zoveel waard volgens sommigen, omdat ze denken het te kunnen herstellen. Je moet gewoon geluk hebben :)

Ok :) Bedankt! Zal hem gewoon te koop zetten en we zien dan wel ;)

birdhouse85

Legacy Member
Btw, als een reset geprobeerd? ("aan" knop een paar seconden inhouden tot toestel 2x biept en je een keuzemenu krijgt)
Dit kan eventueel je probleem oplossen.

Doe deze reset een paar keer na elkaar (settings kunnen soms "plakken")
sluit ps3 aan via scart, laten opstarten. Afleggen, dan eens starten via HDMI.

Ik heb er ook al wat miserie mee gehad.

Indien dit lukt is je toestel ineens veel meer waard ;)

MaxPerfect

Legacy Member
birdhouse85 zei:
Btw, als een reset geprobeerd? ("aan" knop een paar seconden inhouden tot toestel 2x biept en je een keuzemenu krijgt)
Dit kan eventueel je probleem oplossen.

Doe deze reset een paar keer na elkaar (settings kunnen soms "plakken")
sluit ps3 aan via scart, laten opstarten. Afleggen, dan eens starten via HDMI.

Ik heb er ook al wat miserie mee gehad.

Indien dit lukt is je toestel ineens veel meer waard ;)

Al geprobeerd... Heb eigenlijk al alles geprobeert... Maar misschien ligt het wel aan mijn HDMI kabels xD, heb er al 2 geprobeerd, en die werken beide niet... Maar da zijn al best oude, zal eens proberen met een nieuwere :)

MaxPerfect

Legacy Member
birdhouse85 zei:
Btw, als een reset geprobeerd? ("aan" knop een paar seconden inhouden tot toestel 2x biept en je een keuzemenu krijgt)
Dit kan eventueel je probleem oplossen.

Doe deze reset een paar keer na elkaar (settings kunnen soms "plakken")
sluit ps3 aan via scart, laten opstarten. Afleggen, dan eens starten via HDMI.

Ik heb er ook al wat miserie mee gehad.

Indien dit lukt is je toestel ineens veel meer waard ;)

Hoeveel is hij dan eigenlijk meer waard?

birdhouse85

Legacy Member
Bij mij passeren enorm veel ps3's, tot nu toe heb ik dit probleem 1x voorgehad. Ik heb hier dus een ps3 60Gb staan als testtoestel, deze werkt alleen op composiet. Ik heb de HDMI eens aan de praat gekregen, maar der was enorm veel storing.

Ik hoop dus dat het maar aan je kabel ligt :)

En idd, rond de 160euro (40Gb G model is goedkoopste ps3, geen extra's, kleinste HD)

MaxPerfect

Legacy Member
Ik heb geluk, want het ligt aan de kabel :). Aangezien hij dan niet verkocht word, mag hier een slotje op :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan