Archief - PS3 60gb

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DonCucci

Legacy Member
Het gaat om een ps3 60 gb, dus degene met de backwards thingy. Meerdere usb poorten,...
Is nog NOOIT opengeweest, nog NOOIT YLOD gehad.
Heb de doos ook nog komt met 2 gewone sixaxis controllers dus zonder trillfuncties. Controllers zijn wel wat versleten, joysticks blijven soms haken.
PS3 zelf is in uitstekende staat, altijd goed zorg voor gedragen.

Laat het schatten beginnen :D

BestGamer

Legacy Member
Ik heb een 40gb verkocht voor 150 met 3 controllers 1 met trilfunctie

DonCucci

Legacy Member
nickcollyns zei:
150+ zoiezo gezien die 60 GB versies ps2 afspelen

Nick,
Is het in jou mening verstandig om deze te verkopen? Want ik ben me een nieuwe gaan halen en ben echt aan het twijfelen als ik deze wel zou weg doen.

Dennoman

Legacy Member
Deze modellen zijn samen met de Japan-only 20 gb's de enige die PS2 games kunnen afspelen (en 4 USB-poorten hebben) en dus is het normaal dat ze enorm gegeerd zijn. Zeker in mooie staat zoals ge beschrijft. Omdat ze zo exclusief zijn, zakken ze niet makkelijk onder bepaalde waardes.

Unboxed makkelijk 200-250 euro, al hangt het er vanaf wat de zot ervoor wil geven. Ze zijn echt zeer gegeerd. Zelf het geluk gehad een boxed exemplaar voor 150 op te kunnen te hebben kunnen tikken. Enorm lang achter iets van die prijs moeten zoeken, om u een idee te geven. Normaal gaan ze boxed makkelijk voor het dubbele.

DonCucci

Legacy Member
Dennoman zei:
Deze modellen zijn samen met de Japan-only 20 gb's de enige die PS2 games kunnen afspelen (en 4 USB-poorten hebben) en dus is het normaal dat ze enorm gegeerd zijn. Zeker in mooie staat zoals ge beschrijft. Omdat ze zo exclusief zijn, zakken ze niet makkelijk onder bepaalde waardes.

Unboxed makkelijk 200-250 euro, al hangt het er vanaf wat de zot ervoor wil geven. Ze zijn echt zeer gegeerd. Zelf het geluk gehad een boxed exemplaar voor 150 op te kunnen te hebben kunnen tikken. Enorm lang achter iets van die prijs moeten zoeken, om u een idee te geven. Normaal gaan ze boxed makkelijk voor het dubbele.

Ok bedankt, en in jou mening is het verstandig om deze te verkopen?

Dennoman

Legacy Member
Dat hangt er een beetje vanaf hoeveel ge eruit kunt krijgen, maar voor mij persoonlijk is het wel de moeite om te verkopen. De enige twee redenen waarom ik een 60gb PS3 heb gekocht was enerzijds uit principe (ik wou niet meedoen aan die afslankpolitiek van Sony waarbij alle volgende consoles eigenlijk maar halve versies van elkaar waren) en anderzijds omdat ik hem zo goedkoop kon krijgen.

De nadelen van er eentje te hebben wegen echter imo zeker wel op tegen de voordelen, surtout als ge hem als main console gebruikt (ik speel vooral op de 360 en slechts heel af en toe PS3). Zo zijn het vroege modellen en moet je rekening houden met kinderziektes (krijgen heel snel YLOD) en zijn 60gb HDD's eigenlijk te klein tegenwoordig om nog comfortabel te spelen. Uiteraard kun je hem vervangen door een grotere HDD, maar dan blijft nog steeds die vrij crappy build quality van de vroege modellen. En die backwards compatibility voor PS2... pff. De graphic upscaling is niet zo geweldig (vaak met blote oog niet zichtbaar) en ge hebt een tweedehands PS2 voor 10-15 euro als ge wat zoekt.

Het is uw keuze, maar als ge er op zijn minst 175-200 voor kunt vangen, zou ik niet twijfelen als ik van u was.

DonCucci

Legacy Member
Dennoman zei:
Dat hangt er een beetje vanaf hoeveel ge eruit kunt krijgen, maar voor mij persoonlijk is het wel de moeite om te verkopen. De enige twee redenen waarom ik een 60gb PS3 heb gekocht was enerzijds uit principe (ik wou niet meedoen aan die afslankpolitiek van Sony waarbij alle volgende consoles eigenlijk maar halve versies van elkaar waren) en anderzijds omdat ik hem zo goedkoop kon krijgen.

De nadelen van er eentje te hebben wegen echter imo zeker wel op tegen de voordelen, surtout als ge hem als main console gebruikt (ik speel vooral op de 360 en slechts heel af en toe PS3). Zo zijn het vroege modellen en moet je rekening houden met kinderziektes (krijgen heel snel YLOD) en zijn 60gb HDD's eigenlijk te klein tegenwoordig om nog comfortabel te spelen. Uiteraard kun je hem vervangen door een grotere HDD, maar dan blijft nog steeds die vrij crappy build quality van de vroege modellen. En die backwards compatibility voor PS2... pff. De graphic upscaling is niet zo geweldig (vaak met blote oog niet zichtbaar) en ge hebt een tweedehands PS2 voor 10-15 euro als ge wat zoekt.

Het is uw keuze, maar als ge er op zijn minst 175-200 voor kunt vangen, zou ik niet twijfelen als ik van u was.
Ok perfect, bedankt voor de uitleg.
De grootte van de schijf was voor mij eigenlijk ook het enige echte probleem. Moest altijd dingen verwijderen voor weer iets nieuws te zetten. En was eerst van plan om gewoon mij een schijf van 640gb aan te schaffen ofzo maar was aan de andere kant aan het denken van dit is weer 80 euro en moest die dan YLOD ge ik waarschijnlijk toch een nieuwe kopen. Dus heb ik maar gewoon een nieuwe gekocht. In de slim vind ik het idd spijtig van de usb poorten omdat ik meestal toch redelijk wat dingen erin heb zitten.
En in de slim kan ik ook geen ingangen vinden voor een MS pro duo ofzo, klopt dit?
Al bij al vind ik het toch wel leuk dat die momenteel nog stiller werkt als de fat.
Dus bedankt voor de reacties! ;)

Dennoman

Legacy Member
't Is dat. De 60gb PS3 zijn tegenwoordig meer een verzamelobject geworden dan iets anders. Dat van die Sony memorystick aansluiting kan ik nu niet met zekerheid zeggen, moet ge maar eens opzoeken dan :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan